Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
TissotTisdag
![]()
![]()
Kul grattis! Den tidiga ser jag (äldre än min) då det står London istället för Greenwich. Nu ser jag också att du har lumesiffror vilket jag inte har.![]()
36mm ex krona. Bumperverk. Min bör vara från slutet 54 men lite lustigt att den har en tidszon för Indien trots att det skedde 55, men man kanske visste om bytet i slutet av 54. Vet inte ref tyvärr.Stort GRATTIS, fantastisk klocka! Referens och storlek TACK!
Har beundrat din sedan länge, otroligt trevlig klocka! Storleken torde väl vara den samme, men vad har den för referens!
36mm ex krona. Bumperverk. Min bör vara från slutet 54 men lite lustigt att den har en tidszon för Indien trots att det skedde 55, men man kanske visste om bytet i slutet av 54. Vet inte ref tyvärr.![]()
Värt att leta rätt på! Inte helt lätt dock. Jag köpte min för 25 för några år sedan, men tror det var "billigt" redan då för jag fick nästan direkt högre bud på Insta från handlare. Jag tror en i samma skick som min ligger runt 40, kanske mer, men jag tror också man kan komma undan billigare om man hittar en inte så upplyst auktion tex. @theargonaut har forskat mer i prisbilden.Tack för info, kul med graveringen! Perfekt storlek med andra ord, måste kolla runt lite efter en sådan tror jag, var ligger priset på en sådan?!
Värt att leta rätt på! Inte helt lätt dock. Jag köpte min för 25 för några år sedan, men tror det var "billigt" redan då för jag fick nästan direkt högre bud på Insta från handlare. Jag tror en i samma skick som min ligger runt 40, kanske mer, men jag tror också man kan komma undan billigare om man hittar en inte så upplyst auktion tex. @theargonaut har forskat mer i prisbilden.
Tyvärr tror jag 10-15 är ungefär lika troligt som en 1675 för 50 - alltså om man lurar en gamlingOK, det var mer än vad jag trodde Hehe, gissade på 10-15! Verkade hitta va klockan heter iaf ( Tissot Navigator World Time ) och den verkar vara ovanlig på C24. Dock verkar det som att den kommit ut som nu produktion, men det är ju långt ifrån så coolt som originalet, däremot var ju priset tilltalande!
https://www.chrono24.se/tissot/navigator-world-time--id12426616.htm
Gårdagens fynd
![]()
Bra jävla kran då!Gårdagens fynd (samma kran som ovan)
![]()
![]()
OK, det var mer än vad jag trodde Hehe, gissade på 10-15! Verkade hitta va klockan heter iaf ( Tissot Navigator World Time ) och den verkar vara ovanlig på C24. Dock verkar det som att den kommit ut som nu produktion, men det är ju långt ifrån så coolt som originalet, däremot var ju priset tilltalande!
https://www.chrono24.se/tissot/navigator-world-time--id12426616.htm
Tyvärr tror jag 10-15 är ungefär lika troligt som en 1675 för 50 - alltså om man lurar en gamling
Precis det finns re-issue från 90talet (låg en på K&S nyligen) och en ny större på 2000talet.
TackStort GRATTIS, fantastisk klocka! Referens och storlek TACK!
Har beundrat din sedan länge, otroligt trevlig klocka! Storleken torde väl vara den samme, men vad har den för referens!
Re-issuen från 1994 är riktigt bra och absolut ej att förväxla med den senare re-issuen som blåsts upp till 43mm. Självklart är den inte lika ball som originalet men troligen mer praktisk, med alla de rätta stilelementen och i rätt storlek - här är min, den @eastwood hade ute förmedlade jag till @Lüning
Edit; Re-issuen går ju också att komma över för under 10, och torde vara mer lättservad då det sitter ETA med 24h visning+vanlig tidsvisning.
![]()
Tack36 mm, 18 lugs. Ref är 4002-1 på denna. Så tidig upplaga från tidigt 50-tal.
Inte så värst, har inte postat den bara, ville få till ett BOR till den men det kommer förmodligen bli svårt att hitta rätt ändlänkar.Ny? Satan vad bra!
Vad har du för bandbredd på den? 20 gissar jag?Inte så värst, har inte postat den bara, ville få till ett BOR till den men det kommer förmodligen bli svårt att hitta rätt ändlänkar.
Det är det som är marigt, den är 20mm längst ut men går ihop mot boetten till typ 16-18Vad har du för bandbredd på den? 20 gissar jag?![]()
Jäklar vad störigt... Lycka till!Det är det som är marigt, den är 20mm längst ut men går ihop mot boetten till typ 16-18
GF? Ser ut som Certina DS-länken...Inte så värst, har inte postat den bara, ville få till ett BOR till den men det kommer förmodligen bli svårt att hitta rätt ändlänkar.
Så här såg de ut enligt annons
![]()
Säker på att du kollar på rätt klocka?GF? Ser ut som Certina DS-länken...
Tog det i PM.Det är det som är marigt, den är 20mm längst ut men går ihop mot boetten till typ 16-18
Säker på att du kollar på rätt klocka?![]()