• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Fortsätter dyka idag, trevlig och möglig helg på er, lycka till på loppisarna och auktionerna nu i helgen!!
F818C375-A16F-42BB-8F94-7D3E1BA5123D.jpeg
Grym! Har du visat den förr?

Tack! Har postat en bild tidigare, men den är ny. Har letat en längre tid efter en med denna boettform och även fast det är flera märken som ”tillverkat” dom så är de inte så vanliga. Jag gillar Inte heller Nivadas varianter som är lite mer vanliga, förutom pacman då.
Denna som Benarus kopierade? Riktigt kool modell och variant

Tre dagar i rad. Förmodligen personligt rekord. Idag kör vi "country gentleman"-promenad-stilen. Passar bra då jag väl får erkänna att jag inte längre kan förhålla mig sådär lite stadsmässigt ironiskt till att jag är lantis. Jag har med andra ord insett att jag är lantis och inte längre en stadsbo som leker lantis.

48957554642_3c1f6a8072_b.jpg
Snajdigt! Är det föresten en drillium campa derailleur jag ser i profilbilden?

Tack och - Yup. Vågar nog påstå att jag har flest hål i Sverige när det gäller gamla tävlingscyklar... ;)
Fina! Drillium är kul. Har själv haft ett gäng olika hojar senaste åren. Pinarello Montello, Colnago Super, Pogligaghi, Faggin, Merckx Corsa Extra mfl men intresset har avtagit lite nu på senare tid. Aldrig gett mig in i träsket med borrade komponenter dock :)

Sorry for german Text
IMG_9237.jpeg
IMG_9238.jpeg
IMG_9239.jpeg
IMG_9240.jpeg
News from the CARIBBEAN World .
Gestern eingetroffen , eine blaue JAQUES DROZ ( JENNY CARIBBEAN 1000 ) 25 Jewels,
interessanterweise passend zu meiner schwarzen JAQUES DROZ ( JENNY CARIBBEAN 1000 ) mit nur 17 Jewels ,
begleitet heute von einer Ur JENNY CARIBBEAN 1000 25 Jewels

Tillbaka
Topp