• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

MQiJxKl.jpg

Pappas Tissot som han fick i present 1963. Han kom med den i fickan idag och insisterade på att dess nya hem nu var hos mig. Original Tissot armband, men var inte original till just den klockan. Köptes till för att han redan som tonåring hade ett stort bilintresse.
a952ef32168f753a70944a8b076bb36b.jpg
Härlig klocka på flera sätt! Stort grattis och vårda den ömt!

Tror jag hade en likadan tidigare:

SNC14233.jpg

SNC14229.jpg

Frågan är dock om tavlan är ok? Ser ut att vara hög kvalitet så den kan säkert vara ok.

Charmig liten rackare... Föredrar helt klart subsec framför centrumsekund på den modellen. Men det tre stjärnorna kl 12..? Ser ut som de stjärnorna som gamla Longines har ibland.

Charmig liten rackare... Föredrar helt klart subsec framför centrumsekund på den modellen. Men det tre stjärnorna kl 12..? Ser ut som de stjärnorna som gamla Longines har ibland.

Den jag hade var inte liten, var den 36 eller kanske 38 mm? Har aldrig tidigare sett de där stjärnorna. Hur mycket begärdes det för uret?

Tillbaka
Topp