• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

CED957BB-B0DB-4AB0-8275-3B5A555D9489.jpeg

Ja det är underbart! Man blir ju nyfiken på vart de har sålts, vem som köpte och vem som burit dem etc. Bra många spännande historier på 100 år säkerligen. Med lite service och kärlek går de säkert 100 år till.
Hur är det med service och delar till så gamla ur? Går det att hitta eller får man specialtillverka delar?

Hur är det med service och delar till så gamla ur? Går det att hitta eller får man specialtillverka delar?
Donatorurverk. Balansaxlar kan man svarva till nya relativt enkelt men utöver det får man nog leva med att tidshållningen kan bli lidande med åldern/slitaget. Men jag har gamla ur som saknar delar/engagemang så helt enkelt är det inte.

Donatorurverk. Balansaxlar kan man svarva till nya relativt enkelt men utöver det får man nog leva med att tidshållningen kan bli lidande med åldern/slitaget. Men jag har gamla ur som saknar delar/engagemang så helt enkelt är det inte.

Jag brukar lämna det där åt @rogart-63 han löser det mesta :D. En del blir nog specialtillverkat.
Kul att det ändå finns möjlighet att kunna använda så gamla ur. Är ju oerhört charmiga och jag älskar stuket på dem. :)

Kul att det ändå finns möjlighet att kunna använda så gamla ur. Är ju oerhört charmiga och jag älskar stuket på dem. :)
Verkligen, jag har snöat in totalt på klockor före 50-talet. Gillar att bära en klocka som designmässigt ligger som grund för all klockdesign idag. Någonstans började allt och jag tycker det är mäktigt att bära grundidén på armen :).

Verkligen, jag har snöat in totalt på klockor före 50-talet. Gillar att bära en klocka som designmässigt ligger som grund för all klockdesign idag. Någonstans började allt och jag tycker det är mäktigt att bära grundidén på armen :).
Jag önskar att jag kunde bära fler såna klockor men det får bli längre fram. Min livssituation med småbarn, cykelpendling och mycket aktiviteter gör att jag inte vågar. Jag gillar din approach och jag håller med, det är jäkligt coolt! Själv är jag väldigt svag för Art Deco så den där du har är helt perfekt, riktigt härlig storlek också. :)

Jag önskar att jag kunde bära fler såna klockor men det får bli längre fram. Min livssituation med småbarn, cykelpendling och mycket aktiviteter gör att jag inte vågar. Jag gillar din approach och jag håller med, det är jäkligt coolt! Själv är jag väldigt svag för Art Deco så den där du har är helt perfekt, riktigt härlig storlek också. :)
Jag har det lite så också, tre barn under sex år och jobbar som idrottslärare. Men jag bär de lite skörare hemma och vid finare tillfällen. Till jobbet blir det ofta någon gammal dykare :D. Art deco är fantastiskt!

Tillbaka
Topp