• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
145.022
IMG_20191121_214254_822.jpg
 

Warwian

Cartier
Fredagar förtjänar något speciellt! Dagens ur är Movado nummer 340030, en av få överlevande observatoriekronometrar av Movado. Nummer 340030 tävlade på observatoriet i Neuchatel år 1919 och kom på plats 99 av 148. Reglörerna som ställde in urverkets gång för tävlingen var Edmond Ditesheim och Louis Augsburger. Edmond blev under sin tid på Movado ansvarig för företagets precisionsavdelning och senare ansvarig för urtillverkningen. Louis var en av Schweiz mest framgångsrika reglörer och låg bakom många av Ulysse Nardins framgångar, där han också var chefsreglör. Totalt tror har jag för mig att han vann 897 observatoriepriser innan han dog.
rIjnL1c.jpg

6BE10kD.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fredagar förtjänar något speciellt! Dagens ur är Movado nummer 340030, en av få överlevande observatoriekronometrar av Movado. Nummer 340030 tävlade på observatoriet i Neuchatel år 1919 och kom på plats 99 av 148. Reglörerna som ställde in urverkets gång för tävlingen var Edmond Ditesheim och Louis Augsburger. Edmond blev under sin tid på Movado ansvarig för företagets precisionsavdelning och senare ansvarig för urtillverkningen. Louis var en av Schweiz mest framgångsrika reglörer och låg bakom många av Ulysse Nardins framgångar, där han också var chefsreglör. Totalt tror har jag för mig att han vann 897 observatoriepriser innan han dog.
rIjnL1c.jpg

6BE10kD.jpg
Kul som alltid att få en dos av din nördvärld! Vikterna på balansen, har säkert något fint ord, har olika färg. Någon anledning till detta eller är det ett resultat av att den har regulerats vid flera tillfällen?
 
Topp