• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Inte militär med andra ord. Häftig historia dock! :)
Nej, den har ju inte beställts och/eller delats ut av någon försvarsmakt som dirty dozen eller brittiska Lemania-kronografer. Bara sålts in som en bra klocka för soldater i fält! Och just den här har använts precis så. Har dock tagit bort ordet Militär från mitt ursprungliga inlägg, så inte seriösa militärklocksamlare tror att det är något annat än vad det är;-) Alltid bäst att uttrycka sig korrekt! Hoppas ni gillar delningen iallafall!

Senast ändrad:
Gammelchrono
20200203_103726-01.jpeg
Fasen tredje dagen utan att du bytt band än, skärp dig! :p
Vaniljdoftande Tropic funkar alla dagar faktiskt...jag börjar bli förtjust!
IMG_E2631[1].JPG

Ball länk. Vet inte om jag gillar eller ogillar, vilket brukar vara ett spännande tecken. F ö fin klocka. Är på jakt efter ett liknande exemplar på sikt, så börjar väl vintagesamlingen få skaplig form.
Kul att du gillar klockan och att kombon väcker lite känslor. Jag brukar köra den på ett mörkbrunt läder i vintagestil, men omväxling förnöjer och denna kombo tycker jag inte är allt för dum. Jag är ju subjektiv, men dessa gamla 50-tals Seamasters är svårslagna. Lycka till i jakten!

Tillbaka
Topp