• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Denna landade idag, min första Svalan och rätt trevlig faktiskt:)
673796F2-A616-4314-9A10-8D84E520A1C6.jpeg
Kaplans, va...!? Nu hade du tur, min lur loggade ur kontot just när den skulle under klubban på realtidsauktionen. :bag::banghead:

Har inte öppnat den än. Hoppas förstås på ett 10.68Z men det var många andra än Longines som använde dessa boetter. Känns som kvalitet vid uppdrag. Återkommer.
Håller tummarna! Stansat nummer på bandhornet ger mig Longinesvibbar iallafall. Men det kanske är typiskt för boettillverkaren snarare?

Japp, hade dessutom glömt bort budet tills jag fick mailet, trevlig liten sak för småpengar:) haha ibland ska man ha lite flyt:cigar:
Nåja, grattis! Kul ändå att den trots allt landade hos nån här.
Haft span på den sedan början av januari. Så aningens snopet när jag upptäckte att jag var utloggad 15 sekunder före klubbslaget.
Nu blev jag tvungen att i lätt affekt istället tröstbjuda på en Certina, haha! o_O

Nåja, grattis! Kul ändå att den trots allt landade hos nån här.
Haft span på den sedan början av januari. Så aningens snopet när jag upptäckte att jag var utloggad 15 sekunder före klubbslaget.
Nu blev jag tvungen att i lätt affekt istället tröstbjuda på en Certina, haha! o_O
Haha förstår frustrationen, har gjort samma sak på tratten ett par gånger, torskat en auktion och skyndsamt kastat mig över något annat för att höja humöret:) hoppas att du hade mer flyt med den?:)

Tack! Det är en favorit. Tyvärr behöver man ju läsglasögon för att lista ut vad klockan är...

Trevlig klocka, om du ska sälja någon gång så är jag absolut en spekulant.
Tack, jag lägger det på minnet! De är inte helt ovanliga på ebay, tyvärr är de ofta från USA med allt vad det innebär av frakt, tull & moms. Det ligger en ute nu med box och ”papper” för 15k på ”buy it now”, innan påslagen ovan...

Haha förstår frustrationen, har gjort samma sak på tratten ett par gånger, torskat en auktion och skyndsamt kastat mig över något annat för att höja humöret:) hoppas att du hade mer flyt med den?:)
Jodå, den ligger för avhämtning hos postombudet, ...tillsammans med en Nivada, som togs av jobbarkompisen. Delad frakt är ju dubbel glädje. Av bara farten köpte hon sedan också min gröna Nisus som syntes här i förra veckan.
Båda auktionsvinsterna ska plockas ner för service och fix under våren.

Jodå, den ligger för avhämtning hos postombudet, ...tillsammans med en Nivada, som togs av jobbarkompisen. Delad frakt är ju dubbel glädje. Av bara farten köpte hon sedan också min gröna Nisus som syntes här i förra veckan.
Båda auktionsvinsterna ska plockas ner för service och fix under våren.
Gratulerar, alltid kul att ha paket att hämta ut. Första gången jag budade på kaplans, brukar dom köra dessa ”små” auktioner ofta?

Tillbaka
Topp