35mmHur stor är den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
35mmHur stor är den?
Haha fan det har jag inte ens tänkt påSuperfin! Passar fint till svalan? på handen!
Kaplans, va...!? Nu hade du tur, min lur loggade ur kontot just när den skulle under klubban på realtidsauktionen.Denna landade idag, min första Svalan och rätt trevlig faktiskt
![]()
Håller tummarna! Stansat nummer på bandhornet ger mig Longinesvibbar iallafall. Men det kanske är typiskt för boettillverkaren snarare?Har inte öppnat den än. Hoppas förstås på ett 10.68Z men det var många andra än Longines som använde dessa boetter. Känns som kvalitet vid uppdrag. Återkommer.
https://klocksnack.se/threads/budgettråden.64329/Håller tummarna! Stansat nummer på bandhornet ger mig Longinesvibbar iallafall. Men det kanske är typiskt för boettillverkaren snarare?
Japp, hade dessutom glömt bort budet tills jag fick mailet, trevlig liten sak för småpengarKaplans, va...!? Nu hade du tur, min lur loggade ur kontot just när den skulle under klubban på realtidsauktionen.![]()
Tack! Bra tråd. Har några som passar där och hämtar ytterligare en imorgon.
Jäääävligt fin!Funnit en trogen favorit i denna Seamaster
![]()
Tack! Inga dåliga pjäser du fiskat upp på sistoneJäääävligt fin!
Nåja, grattis! Kul ändå att den trots allt landade hos nån här.Japp, hade dessutom glömt bort budet tills jag fick mailet, trevlig liten sak för småpengarhaha ibland ska man ha lite flyt
![]()
Ja, likadan och serienummer inte långt ifrån. Inte 10.68Z alltså. Tack för info.
Vet tyvärr inte, har inte detaljstuderat dem.Ja, likadan och serienummer inte långt ifrån. Inte 10.68Z alltså. Tack för info.
Samma boettillverkare som Longines?
Haha förstår frustrationen, har gjort samma sak på tratten ett par gånger, torskat en auktion och skyndsamt kastat mig över något annat för att höja humöretNåja, grattis! Kul ändå att den trots allt landade hos nån här.
Haft span på den sedan början av januari. Så aningens snopet när jag upptäckte att jag var utloggad 15 sekunder före klubbslaget.
Nu blev jag tvungen att i lätt affekt istället tröstbjuda på en Certina, haha!![]()
Tack! Det är en favorit. Tyvärr behöver man ju läsglasögon för att lista ut vad klockan är...Såå fin!!
Tack, jag lägger det på minnet! De är inte helt ovanliga på ebay, tyvärr är de ofta från USA med allt vad det innebär av frakt, tull & moms. Det ligger en ute nu med box och ”papper” för 15k på ”buy it now”, innan påslagen ovan...Trevlig klocka, om du ska sälja någon gång så är jag absolut en spekulant.
Jodå, den ligger för avhämtning hos postombudet, ...tillsammans med en Nivada, som togs av jobbarkompisen. Delad frakt är ju dubbel glädje. Av bara farten köpte hon sedan också min gröna Nisus som syntes här i förra veckan.Haha förstår frustrationen, har gjort samma sak på tratten ett par gånger, torskat en auktion och skyndsamt kastat mig över något annat för att höja humörethoppas att du hade mer flyt med den?
![]()
Gratulerar, alltid kul att ha paket att hämta ut. Första gången jag budade på kaplans, brukar dom köra dessa ”små” auktioner ofta?Jodå, den ligger för avhämtning hos postombudet, ...tillsammans med en Nivada, som togs av jobbarkompisen. Delad frakt är ju dubbel glädje. Av bara farten köpte hon sedan också min gröna Nisus som syntes här i förra veckan.
Båda auktionsvinsterna ska plockas ner för service och fix under våren.
Tror de har haft en per kvartal men det här var nog sista gången faktiskt, ...någonsin.Gratulerar, alltid kul att ha paket att hämta ut. Första gången jag budade på kaplans, brukar dom köra dessa ”små” auktioner ofta?
...Skoja bara. Nästa är 2/4.Gratulerar, alltid kul att ha paket att hämta ut. Första gången jag budade på kaplans, brukar dom köra dessa ”små” auktioner ofta?
Tror de har haft en per kvartal men det här var nog sista gången faktiskt, ...någonsin.![]()
...Skoja bara. Nästa är 2/4.![]()
Så är det. Men jag är lite avis på arbetskamraterna som nästan kan hoarda damklockor i nos-skick för kaffepengar. ...Inte riktigt så många där ute som trålar damklockor.Haha blev lite nervös där nu när auktionsintresset kommit igång
Det ser jag fram emot, finns ju galet mycket kul vintage för inte många slantar alls![]()
Ja där kan man ju göra en del klippSå är det. Men jag är lite avis på arbetskamraterna som nästan kan hoarda damklockor i nos-skick för kaffepengar. ...Inte riktigt så många där ute som trålar damklockor.