Cool!Spindelnät
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cool!Spindelnät
![]()
Den är ju riktigt härlig!
Fin, blev sugen på att fixa ett vridringsinlägg till min nu. Kanske dags efter alla dessa år.
Är det en ommålad tavla?
Fin, blev sugen på att fixa ett vridringsinlägg till min nu. Kanske dags efter alla dessa år.
Har försökt få kontakt med Aldo tre gånger, har gett upp det spåret.Takk! Det er en fix man lett kan reversere om ønskelig, vet ikke om det fremdeles
er kun Aldo som restaurerer disse![]()
Något specifikt du tänker på? Font, radavstånd samt placering av nämnda ser, i mina ögon, korrekt ut vid jämförelse med referensklockor. Tacksam för mer info.Är det en ommålad tavla?
Riktigt bra!
Dåligt tryck, tjock text som flutit ut. Minutmarkeringarna ligger för långt in på tavlan. Fel visare? Kraftig oxidation på index och visare men perfekt tavla. Nedan är ju iaf ett annat tryck. Sett fler av din variant?Något specifikt du tänker på? Font, radavstånd samt placering av nämnda ser, i mina ögon, korrekt ut vid jämförelse med referensklockor. Tacksam för mer info.
Gillar den! Samma verk och ålder som din andra GP antar jag?
Tack!
Dåligt tryck, tjock text som flutit ut. Minutmarkeringarna ligger för långt in på tavlan. Fel visare? Kraftig oxidation på index och visare men perfekt tavla. Nedan är ju iaf ett annat tryck. Sett fler av din variant?
Kan säkert vara korrekta till en tavla utan lysmassa. Den tavlan du länkar till ser dock ommålad ut?Visarna var även jag suspekt, men i samtal med Bergströms ska de vara korrekta. De ska tydligen se ut så utan lume. Exempel på samma visare utan lume:
https://www.flickr.com/photos/amandawithey/11203738725
Ett exempel på där jag tolkar index ligger i samma position:
https://img.luxwatch4you.com/images/origin/tudor-70170-date-day-oyster-prince-mens-watch.jpg
Lumeplupparna är troligtvis bytta. Håller ej med att index är "kraftigt" oxiderade, utan snarare polerade vid senaste service hos AD. VIsarna tyder dock tecken på oxid.
Fick den nyligen av @tomnil77 vid ett byte. Kanske vet nämnda användare mer?
Tack, jag gillar den med! Ja, jag gissar på samma ålder (ca 1975) och verk som min Laureato. Tavla och krona är dessutom snarlika. Suverän original länk på denna medGillar den! Samma verk och ålder som din andra GP antar jag?
Men den är något större va? Än Laureaton alltså! Gärna lite bilder på länken vid tillfälle.Tack, jag gillar den med! Ja, jag gissar på samma ålder (ca 1975) och verk som min Laureato. Tavla och krona är dessutom snarlika. Suverän original länk på denna med
Tack! En schysst gubbklocka helt enkeltRiktigt bra!
Riktigt cool!Den va värd en nos länk , på brist av öppna band.![]()
Ibland inte helt fördel med fasta bandstift
Fantastisk läcker, aldrig sett tidigare!Första "nya" klockan på åratal. Underbar. Mer så i verkligheten än på bild.
![]()
Fantastisk läcker, aldrig sett tidigare!
..som veteranbåtsägare skulle man dock vilja se skruvarnas spår likställda men det är på en annan sorts nördnivå!![]()