• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Lite 60-tals Seamaster funkar alltid
5B3E337D-3E72-4F58-A0A2-610A3BAA0179.JPG

Bilagor

• image.png
    image.png
    1.9 MB · Visningar: 1
Senast ändrad:
Det liknar nästan ett kardborreband men jag gissar att det kan vara ett natostrap i gummi? ping @Highvalley
Gumminato måste vara en mycket nyare företeelse gissar jag. Tror på vanligt läder pga sömmarna, eller något gummi med läderlook möjligen. Helt säkra blir vi nog aldrig om det inte dyker upp en NOS i ask på Ebay eller så. Gissar även att @Koppe avsåg "Oyster"-länken på den som inte är kronografen. En sådan vore grymt kul att hitta någon gång. :)

Gumminato måste vara en mycket nyare företeelse gissar jag. Tror på vanligt läder pga sömmarna, eller något gummi med läderlook möjligen. Helt säkra blir vi nog aldrig om det inte dyker upp en NOS i ask på Ebay eller så. Gissar även att @Koppe avsåg "Oyster"-länken på den som inte är kronografen. En sådan vore grymt kul att hitta någon gång. :)
Kan inte tänka mig att det är läder, tror du?
När kom gummi?

Kan inte tänka mig att det är läder, tror du?
När kom gummi?
Tyckte sömmarna tydde på läder men jag tror mer och mer på (syntet-)gummi / mjukplast ju mer jag funderar. Vet inte när det kom men har sett det i ganska tidiga annonser för dykarur så senast på 50-talet iallafall. Annonsen med kronografen måste ju vara från en bit in på 60-talet föreställer jag mig. Gummiband måste varit vanligt förekommande då. Hittade den här nyss som känns ganska samtida, med något liknande band på en Aquastar 63. Gissar att det är något gummi med fejksöm som jag helt enkelt inte sett på bild än.
FB_IMG_1581713062371.jpg

Tillbaka
Topp