• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Det är Valentindagen så då får det bli två i guld
20200214_144547.jpg
20200214_144547.jpg
Härlig bild! Skön exklusiv känsla :)

Tyckte sömmarna tydde på läder men jag tror mer och mer på (syntet-)gummi / mjukplast ju mer jag funderar. Vet inte när det kom men har sett det i ganska tidiga annonser för dykarur så senast på 50-talet iallafall. Annonsen med kronografen måste ju vara från en bit in på 60-talet föreställer jag mig. Gummiband måste varit vanligt förekommande då. Hittade den här nyss som känns ganska samtida, med något liknande band på en Aquastar 63. Gissar att det är något gummi med fejksöm som jag helt enkelt inte sett på bild än.
FB_IMG_1581713062371.jpg
Tack för din kommentar! Man vill ju ha alla klockorna i den där annonsen!
Förmodligen gummi, började fundera på om man använda andra material vid dykning, typ canvas eller liknande? Såg inte ut som gummi tyckte jag.

@Anteeks
Jag servade den på Rob Engströms och fick då samma svar om visarna och fick då inga andra anmärkningar när den servades.
Har ingen känd historik innan jag köpte den

Tillbaka
Topp