• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Hemmajobb med fransk dykare som sällskap :cool:
Lite kuriosa; denna modell tillverkades under eran när Seiko ägde Yema.
F67E57AA-1381-45C1-8567-B690F9476411.jpeg

Senast ändrad:
Kan tyvärr inte säga så mycket mer än att den har en boett med orange PVD-beläggning och ett Valjoux 7734.
Ah, samma verk som i min Heuer Camaro 73443!
Enligt vad jag hittade på nätet så är din klocka tillverkad någonstans mellan 1969-1978 eller så långt lagret räckte då 7734 slutade levereras under 1978.
Inget fabrikat?

Ah, samma verk som i min Heuer Camaro 73443!
Enligt vad jag hittade på nätet så är din klocka tillverkad någonstans mellan 1969-1978 eller så långt lagret räckte då 7734 slutade levereras under 1978.
Inget fabrikat?
Nope, ingen logga på urtavlan. Var inte helt ovanligt på den tiden att taveltillverkare levererade urtavlor utan loggor och att klocktillverkarna sedan tryckte sitt eget märke på tavlan. Finns därför många exempel på klockor med identiska urtavlor men med olika märken/loggor. Urtavlan i min klocka har dock aldrig fått någon logga, är bara märkt "Chronographe".

Nope, ingen logga på urtavlan. Var inte helt ovanligt på den tiden att taveltillverkare levererade urtavlor utan loggor och att klocktillverkarna sedan tryckte sitt eget märke på tavlan. Finns därför många exempel på klockor med identiska urtavlor men med olika märken/loggor. Urtavlan i min klocka har dock aldrig fått någon logga, är bara märkt "Chronographe".
Plockat ihop själv eller köpt komplett? Såg ett skal på någon auktionssite nyligen.

Tillbaka
Topp