• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Instämmer riktig fin Cyma.

Nu är det helg och inte så noga vad visarna på klockan säger, utan mera känslan av att ha klocka på armen.
15853288065547393315088522252820.jpg
Haha, mega-gillar! Har faktiskt tänkt samma tanke med något verk som inte går alls, men har inte blivit av ännu.

Haha, mega-gillar! Har faktiskt tänkt samma tanke med något verk som inte går alls, men har inte blivit av ännu.
Den köptes på Tradera för jag gillade tavlan, var bara boetten, glaset och tavlan så det blev helg/sjuk/semester klocka när man vill ha klockfeelingen men vad klockan är är inte så noga.

Tack, inte sett många. Verkar mest ha sålts i Frankrike? Har sett en exakt likadan som min med Yematryck på tavlan, så verkar vara syskonmärke. Kanske du vet mer om Selhor? vore kul att veta mer. Jag hör av mig när den ska lämna
/Magnus
Vad lustigt. Vet inte alls mycket om Selhor. Har köpt några på ebay och samtliga från franska säljare. Ingen av dessa kunde berätta mer om varken klockan eller märket (varit arvegods). Fina urverk i dom iaf så inget skräp. Sätt några 80-talare men sen verkar dom ha upphört med tillverkningen. Äldsta jag har är 60-talare med incabloc. Hmm om du sett liknande med Yema brand, så kanske dom köpte klockor och la sin egen label på dom?

Vad lustigt. Vet inte alls mycket om Selhor. Har köpt några på ebay och samtliga från franska säljare. Ingen av dessa kunde berätta mer om varken klockan eller märket (varit arvegods). Fina urverk i dom iaf så inget skräp. Sätt några 80-talare men sen verkar dom ha upphört med tillverkningen. Äldsta jag har är 60-talare med incabloc. Hmm om du sett liknande med Yema brand, så kanske dom köpte klockor och la sin egen label på dom?
Bara sett en med Yemalogga och det var samma som min modell då. Letade efter bilder, men hittade ej, vet att jag sparade ned dem just för att jag blev så paff. Men kul att veta att vi är två här som har Selhor :)

Tillbaka
Topp