Haha, mega-gillar! Har faktiskt tänkt samma tanke med något verk som inte går alls, men har inte blivit av ännu.Instämmer riktig fin Cyma.
Nu är det helg och inte så noga vad visarna på klockan säger, utan mera känslan av att ha klocka på armen.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, mega-gillar! Har faktiskt tänkt samma tanke med något verk som inte går alls, men har inte blivit av ännu.Instämmer riktig fin Cyma.
Nu är det helg och inte så noga vad visarna på klockan säger, utan mera känslan av att ha klocka på armen.
![]()
Den köptes på Tradera för jag gillade tavlan, var bara boetten, glaset och tavlan så det blev helg/sjuk/semester klocka när man vill ha klockfeelingen men vad klockan är är inte så noga.Haha, mega-gillar! Har faktiskt tänkt samma tanke med något verk som inte går alls, men har inte blivit av ännu.
Det är vi fler som gör!Älskar denna.![]()
Flyr överpolerat men gillar ändå dessa som är runda från fabrik. Lite mysigt.![]()
Som en sten som slipats av strömmande vatten.![]()
Vad lustigt. Vet inte alls mycket om Selhor. Har köpt några på ebay och samtliga från franska säljare. Ingen av dessa kunde berätta mer om varken klockan eller märket (varit arvegods). Fina urverk i dom iaf så inget skräp. Sätt några 80-talare men sen verkar dom ha upphört med tillverkningen. Äldsta jag har är 60-talare med incabloc. Hmm om du sett liknande med Yema brand, så kanske dom köpte klockor och la sin egen label på dom?Tack, inte sett många. Verkar mest ha sålts i Frankrike? Har sett en exakt likadan som min med Yematryck på tavlan, så verkar vara syskonmärke. Kanske du vet mer om Selhor? vore kul att veta mer. Jag hör av mig när den ska lämna
/Magnus
Oj, så snygg och bra matchning med länken! Står högt upp på min önskelista!
Tack. Det är en originallänk. Det fanns två att välja på då det begav sig.Oj, så snygg och bra matchning med länken! Står högt upp på min önskelista!
Den där är ju grym! Speciellt på natot.
Den där är ju grym! Speciellt på natot.
Bara sett en med Yemalogga och det var samma som min modell då. Letade efter bilder, men hittade ej, vet att jag sparade ned dem just för att jag blev så paff. Men kul att veta att vi är två här som har SelhorVad lustigt. Vet inte alls mycket om Selhor. Har köpt några på ebay och samtliga från franska säljare. Ingen av dessa kunde berätta mer om varken klockan eller märket (varit arvegods). Fina urverk i dom iaf så inget skräp. Sätt några 80-talare men sen verkar dom ha upphört med tillverkningen. Äldsta jag har är 60-talare med incabloc. Hmm om du sett liknande med Yema brand, så kanske dom köpte klockor och la sin egen label på dom?
En riktig pärla! Skön patina på både tavla och boett. Precis min typ av klocka! Är det en FB-boett med tanke på den![]()
Som en sten som slipats av strömmande vatten.![]()
ala baksidan?Tack! Ja, jag tror det är FB! Den har alla kännetecken, inklusive nummer stämplat mellan de övre bandhornen. Men jag har inte öppnat upp och tittat.En riktig pärla! Skön patina på både tavla och boett. Precis min typ av klocka! Är det en FB-boett med tanke på denala baksidan?