• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
IMG_20200401_083203__01.jpg
Nice! Stålboett? Märkning?
 

Räv

Cartier
2-Faktor
Ibland undrar jag om du och dina klockor finns på riktigt, eller om det bara er en virtuell inkarnation av alla klocksamlares drömmar! Oavsett vilket så fortsätt gärna dela;-)

Så är det kanske... ;)
Skämt åsido. Fördelen med att ha varit intresserad ett tag är att man kunde hitta grymma ex utan att sälja båda njurarna...

Precis så är det (som ANALOUGE skriver dvs...). Det var enklare förr - men samtidigt - "allt var bättre förr och ju förr desto bättre" gäller också. När jag började såg jag vad de andra hade och förstod inte hur de hade kunnat få ihop sådana grymma samlingar. Kikade på gamla auktioner och baxnade över att klockor var så billiga förr - och i så bra skick. Jag är tillräckligt gammal för att komma ihåg när överskottslagret var överskottslagret på riktigt och att det låg Lemania Tg195 i plastbackar och skräpade (men då var jag inte intresserad av klockor).

Det vill säga att om 10 år kommer någon att komma hit och baxna över att klockan X "bara" kostade 100 000 kr och var i kanonskick.

PS - som referens - 2010 kunde man ropa in en Daytona i stål på Kaplans för 58 000 (+ kommission). Med KPI blir det cirka 66 000 idag. Det var billigare förr...
 
Senast ändrad:

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Precis så är det (som ANALOUGE skriver dvs...). Det var enklare förr - men samtidigt - "allt var bättre förr och ju förr desto bättre" gäller också. När jag började såg jag vad de andra hade och förstod inte hur de hade kunnat få ihop sådana grymma samlingar. Kikade på gamla auktioner och baxnade över att klockor var så billiga förr - och i så bra skick. Jag är tillräckligt gammal för att komma ihåg när överskottslagret var överskottslagret på riktigt och att det låg Lemania Tg195 i plastbackar och skräpade (men då var jag inte intresserad av klockor).

Det vill säga att om 10 år kommer någon att komma hit och baxna över att klockan X "bara" kostade 100 000 kr och var i kanonskick.

PS - som referens - 2010 kunde man ropa in en Daytona i stål på Kaplans för 58 000 (+ kommission). Med KPI blir det cirka 66 000 idag. Det var billigare förr...
Eller säger dem: "jag hittade ett klock forum med massa gubbar. Idioterna betalade 100k för en stålklocka som inte håller tiden... För 10 år sedan!... :D
 
Topp