• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

TissotTisdag.
864803D9-E4CA-4D9E-A66D-2B873CE83E40.jpeg

En av de allra snyggaste Seamaster-modellerna tycker jag! Och fint skick!
Håller helt klart med!:) Är glad att tavlan är i sånt perfekt skick trots sina 54 år. Detta var en slit och släng klocka innan den kom till mig. Mannen innan mig hade använt den som sin trädgårdsklocka... Stretchlänken som jag fick den på var full med gammal jord och bös. Ganska förvånansvärt att den inte har blivit mer påverkad!

Håller helt klart med!:) Är glad att tavlan är i sånt perfekt skick trots sina 54 år. Detta var en slit och släng klocka innan den kom till mig. Mannen innan mig hade använt den som sin trädgårdsklocka... Stretchlänken som jag fick den på var full med gammal jord och bös. Ganska förvånansvärt att den inte har blivit mer påverkad!
De är så välbyggda och täta så damm och fukt har (oftast) inte kommit in. Jag har också en från 1966 i fint skick!
9E324498-31EF-4286-A462-2EA40BA48E8C.jpeg

kul, min har stora logo och omärkt krona. Det verkar ju finnas i flera ex av alla kombinationer och spekulationerna är många från det jag läst. Lustigt det där mtp att det är en hyffsat modern klocka och man borde veta mer? :) Antar att du oxå läst denna tråd ang det https://omegaforums.net/threads/zenith-de-luca-mki-01-0040-400.59547/page-2

Yes - det var därför jag frågade om logon. Men statistiken spretar. Fina klockor är det.

Dagens kloss:

48030978401_33d015e645_b.jpg

Tillbaka
Topp