• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

A86D9D59-C8F9-41B5-A5D4-A2EFF6C5F8E3.jpeg
05E012FC-B86E-43CF-857B-6FBADB77D315.jpeg
Lagonda modell större , en riktig favorit denna

20200507_114520.jpg

Fick hem den här igår, trodde jag köpte en klocka med coolt camo mönster, men det är färgen som krackelerat och börjat lossna :banghead:, undrar vad man gör med en sådan här tavla... Kanske man kan lägga lite klarlack på så inget mer lossnar?

Spännande, låter kul, vad innehåller det? Fasta tillståndets fysik dödade tyvärr mitt intresse för fysik för 20 år sedan, men kanske dags att komma ur den fasen nu. :bookworm:
Denna kurs vi läser nu omfattar: kvantmekanik, relativitetsteori, partiklar som beter sig som vågor o.s.v. Det fasta tillståndets fysik, är det bara strukturen och egenskaper hos material eller är det också lite mekanik? :)

Denna kurs vi läser nu omfattar: kvantmekanik, relativitetsteori, partiklar som beter sig som vågor o.s.v. Det fasta tillståndets fysik, är det bara strukturen och egenskaper hos material eller är det också lite mekanik? :)
Vi hade lite separata kurser för det där, atomfysik, relativitetsteori samt våglära.
Av det som jag inte förträngt av FTF:en var att det handlade om halvledare, ljusdiffraktion etc. Minns heldagslabbar där man efter ett evigt meckande kunde se ett gult streck på en millimeter i en spektrometer och så var det över :)

Tillbaka
Topp