Renadu
Silver
Snygg klocka, men du verkar ha problem med spännet? Jag misstänker det då du inte verkar kunna ta av dig klockan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg klocka, men du verkar ha problem med spännet? Jag misstänker det då du inte verkar kunna ta av dig klockan!
Ha haSnygg klocka, men du verkar ha problem med spännet? Jag misstänker det då du inte verkar kunna ta av dig klockan!![]()
Long time no see. Den där var inte igår. Så jäkla fräck den där!Certina Chronolympic Regatta
![]()
Fin klocka! Serva, polera inte.Hej!
Här kommer en bild och en liten historia på mitt första vintage-ur.
Låt mig presentera min farfar Walters Omega Seamaster Cosmic, årsm 1967.
Idag gick klockan i arv till mig efter att min far haft den i ca 16år. Känns otroligt kul att få lov att föra vidare vår familjs historia i nu över 53år och tre generationer.
Tyvärr har min pappa kladdat på något random strap så är nu på jakt efter ett original.
En liten cool grej är att klockan under min fars ägo har legat still i ca 15 år. Jag skakade om det och vips började den att tugga på som inget. Den diffar ca -50 sek/dygn.
Mvh Robin![]()
Håller helt med men glaset är ju ok att försiktigt polera....Fin klocka! Serva, polera inte ....
Du har jättefel avseende service, och att byta glaset är inga större problem, kommer emellertid inte bli vattentät för den sakens skull. Urisen kommer säkert rekommendera polering av boetten, avböj sånt om du inte vill sabba originalformen på klockan.Jag har faktiskt avtalat tid med en urmakare på Bergströms imorgon som ska titta över klockan och sen rekommendera vad som behöver göras. Dock är jag väldigt inne på att bara byta band på klockan till ett original.
Nånstans så är klockan 53 år gammal och då ser den ju ut lite som den gör. Det sitter ju mycket själ i alla repor och märken. Finns dock en riktigt saftig spricka i plexit ca kl 7 på klockan. Tror dock att det inte har spruckit igenlm, men är det spricka rakt igenom så måste jag göra nån form av åtgärd i och med vattentäthet.
Sen vad det gäller service så tror jag man inte gör det på en sån gammal klocka utan rensar hela insidan. Kan ha jättef här, får alla svar imorgon
Även sugen på att jaga tag i en Omega klock låda till den (ska givetvis vara rätt låda och inte nån ny)
Tack för responsen![]()
Du har jättefel avseende service, och att byta glaset är inga större problem, kommer emellertid inte bli vattentät för den sakens skull. Urisen kommer säkert rekommendera polering av boetten, avböj sånt om du inte vill sabba originalformen på klockan.
Jag kommer aldrig polera den, det finns inte. Vill jag ha en ny klocka så köper jag det. Vad det gäller vattentäthet så tänkte jag väl mest att om det skulle regna och det är spricka rakt igenom kan det ju läcka in och sabba. Vill inte byta glaset och sprickan stör mig inte, den bara oroar mig.
Ja, skönt om jag har fel vad det gäller service för då blir det ju billigare för mig![]()
Long time no see. Den där var inte igår. Så jäkla fräck den där!