• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Tack :) Den är verkligen en humörhöjare. Den håller tiden bra, men märkte nu att den inte nollställer 100% så det är nog dags för ett utflykt till Ulva Kvarn och en service hos Robert på Tidlösa Ur. Det är okänd servicehistorik och med tanke på att den snart fyller 50 är det på tiden att den får en riktig genomgång.
Det har den gjort sig förtjänt av. Antar att den har en kö bakom sig som du inte tänkt ta till i första taget :D

EB35945B-E743-4C50-9D28-3484C6C0710B.jpeg

Tack :) Den är verkligen en humörhöjare. Den håller tiden bra, men märkte nu att den inte nollställer 100% så det är nog dags för ett utflykt till Ulva Kvarn och en service hos Robert på Tidlösa Ur. Det är okänd servicehistorik och med tanke på att den snart fyller 50 är det på tiden att den får en riktig genomgång.
Räkna med lång leveranstid hos Robert, men det är det värt. Glädjande nog så verkar båda två ha fullt upp hos Tidlösa. Till det också sega leveranser på delar ifrån Europa, men den biten ska väl lätta nu. Hade i förra veckan nöjet att få byta några ord när han kom med sin låscykel och levererade.

Det har den gjort sig förtjänt av. Antar att den har en kö bakom sig som du inte tänkt ta till i första taget :D

Hm, jag brukar ha koll på sånt men nu blev jag tvungen att dubbelkolla. Faktiskt är den enda som har skickat PM om Certinan @Karatekid om jag inte har missat någon, och det var många år sedan. Intressant att den klocka som har överlägset flest intressenter är Seiko 7a38-7020 tätt följt av tavlor till Chronolinken. Men jag kan skriva upp dig om det skulle bli så att "Hell freezes over" :) Seikon från 1984 får bli dagens vintage.

IMG_20200512_075610.jpg

Räkna med lång leveranstid hos Robert, men det är det värt. Glädjande nog så verkar båda två ha fullt upp hos Tidlösa. Till det också sega leveranser på delar ifrån Europa, men den biten ska väl lätta nu. Hade i förra veckan nöjet att få byta några ord när han kom med sin låscykel och levererade.

Jag tycker att det har varit helt ok med tider ändå på det jag har servat där tidigare. Har för mig att det har varit kring 5-6 veckor vilket jag kan stå ut med, speciellt med tanke på att jag kan hämta/lämna själv och slipper riskera någonting med PostNords hantering. Sen skadar det inte att det är en fantastisk miljö och en synnerligen trevlig person som jag gärna gynnar. För er som inte har varit där ligger urmakeriet i ett av de röda husen till höger i bild.

IMG_20190613_104427.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp