• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

20200520_183118.jpg

Kommer inte att hända, du har ju fått tag på en 18k nu ;)
Vad dressar du upp din med?
18k gav tyvärr mersmak...
Min sitter på neddressat gris. Min är ju rätt patinerad så kändes rätt.
Jag köper annars mest band bespoke av @Fredrik (Swe)
Han kan nog fixa ett tunnt band. Annars har jag dåligt med tips men hade nog passat med vintage ostoppad ödla/krokodil. Vet dock inte var man hittar (jag vill också hitta)

Köpte ett shell cordovan till Movadon, men tycker nästan det är lite för tjockt även om det bara är typ 2.7mm.
Vad köper man för band till tunna klockor?
192CC877-1BAF-4AFF-B1C9-C0B58C78F1D8.jpeg
B8BCDEC7-DC7D-4E14-AAA5-300698CAFAEA.jpeg
Jag har ett fint svart band på en tunn gammal Omega som heter nåt som Condor Camel grain, 601R-svart, som är ca 1,8 mm tjock, Kolla denna länken, finns i alla fall svart och brunt. De är rejält avsmalnande, typ 18 till 14 mm vid buckle och riktigt bekväm.
https://www.ebay.co.uk/itm/CONDOR-C...TIVATE-LEATHER-WATCH-STRAP-601R-/171355813963

18k gav tyvärr mersmak...
Min sitter på neddressat gris. Min är ju rätt patinerad så kändes rätt.
Jag köper annars mest band bespoke av @Fredrik (Swe)
Han kan nog fixa ett tunnt band. Annars har jag dåligt med tips men hade nog passat med vintage ostoppad ödla/krokodil. Vet dock inte var man hittar (jag vill också hitta)

Jag har ett fint svart band på en tunn gammal Omega som heter nåt som Condor Camel grain, 601R-svart, som är ca 1,8 mm tjock, Kolla denna länken, finns i alla fall svart och brunt. De är rejält avsmalnande, typ 18 till 14 mm vid buckle och riktigt bekväm.
https://www.ebay.co.uk/itm/CONDOR-C...TIVATE-LEATHER-WATCH-STRAP-601R-/171355813963
Tack för tipsen, får se vad jag landar i. Vill oavsett ha något tunt <2mm men vet inte i vilket material eller stuk ännu. Inget fan av ödla/krokodil då jag tycker det känns lite gubbigt men man kan ju ändra sig.
Tyckte det här var snyggt och är nog snyggt även i svart, hittade i Cartier-tråden. Vad är det för band @evki? :)
_5262478.JPG

Tack för tipsen, får se vad jag landar i. Vill oavsett ha något tunt <2mm men vet inte i vilket material eller stuk ännu. Inget fan av ödla/krokodil då jag tycker det känns lite gubbigt men man kan ju ändra sig.
Tyckte det här var snyggt och är nog snyggt även i svart, hittade i Cartier-tråden. Vad är det för band @evki? :)
_5262478.JPG
Det här är ödla, men riktigt classy.

_5262478.JPG

Ödla. Bandet är märkt Cartier men jag tror Camille Fournet är tillverkaren.
_9087124.JPG

Tillbaka
Topp