Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Passande vintageduo, är det mögel på bandet också?. SNYGGTBlev byte inför drinken...
![]()
Ursäkta en rookiefråga, är det tavelstrukturen som är Waffle?
Yes, waffle eller honey-comb, brukar det kallas.Ursäkta en rookiefråga, är det tavelstrukturen som är Waffle?
Lite Macromögel
![]()
![]()
Tack, nåt bra lär man sig varje dag här. Farfars Tissot -54 är "smooth as an androids butt" men snygg likaväl.Yes, waffle eller honey-comb, brukar det kallas.
Haha, tack! Nope...alldeles nytt mockaband!Passande vintageduo, är det mögel på bandet också?. SNYGGT
Äh ge upp och sälj klockan till mig iställetKöpte ett shell cordovan till Movadon, men tycker nästan det är lite för tjockt även om det bara är typ 2.7mm.
Vad köper man för band till tunna klockor?
![]()
![]()
Kommer inte att hända, du har ju fått tag på en 18k nuÄh ge upp och sälj klockan till mig istället![]()
18k gav tyvärr mersmak...Kommer inte att hända, du har ju fått tag på en 18k nu
Vad dressar du upp din med?
Guld är en farlig drog.18k gav tyvärr mersmak...
Min sitter på neddressat gris.
Jag köper mest band bespoke av @Fredrik (Swe)
Han kan nog fixa ett tunnt band. Annars har jag dåligt med tips men hade nog passar med vintage ostoppad ödla/krokodil. Vet dock inte var man hittar (jag vill också hitta)
Ja. Det är lite ditt fel att jag börjat med missbruket...Guld är en farlig drog.
Jag har ett fint svart band på en tunn gammal Omega som heter nåt som Condor Camel grain, 601R-svart, som är ca 1,8 mm tjock, Kolla denna länken, finns i alla fall svart och brunt. De är rejält avsmalnande, typ 18 till 14 mm vid buckle och riktigt bekväm.Köpte ett shell cordovan till Movadon, men tycker nästan det är lite för tjockt även om det bara är typ 2.7mm.
Vad köper man för band till tunna klockor?
![]()
![]()
18k gav tyvärr mersmak...
Min sitter på neddressat gris. Min är ju rätt patinerad så kändes rätt.
Jag köper annars mest band bespoke av @Fredrik (Swe)
Han kan nog fixa ett tunnt band. Annars har jag dåligt med tips men hade nog passat med vintage ostoppad ödla/krokodil. Vet dock inte var man hittar (jag vill också hitta)
Tack för tipsen, får se vad jag landar i. Vill oavsett ha något tunt <2mm men vet inte i vilket material eller stuk ännu. Inget fan av ödla/krokodil då jag tycker det känns lite gubbigt men man kan ju ändra sig.Jag har ett fint svart band på en tunn gammal Omega som heter nåt som Condor Camel grain, 601R-svart, som är ca 1,8 mm tjock, Kolla denna länken, finns i alla fall svart och brunt. De är rejält avsmalnande, typ 18 till 14 mm vid buckle och riktigt bekväm.
https://www.ebay.co.uk/itm/CONDOR-C...TIVATE-LEATHER-WATCH-STRAP-601R-/171355813963
Det här är ödla, men riktigt classy.Tack för tipsen, får se vad jag landar i. Vill oavsett ha något tunt <2mm men vet inte i vilket material eller stuk ännu. Inget fan av ödla/krokodil då jag tycker det känns lite gubbigt men man kan ju ändra sig.
Tyckte det här var snyggt och är nog snyggt även i svart, hittade i Cartier-tråden. Vad är det för band @evki?
![]()
Tack för tipsen, får se vad jag landar i. Vill oavsett ha något tunt <2mm men vet inte i vilket material eller stuk ännu. Inget fan av ödla/krokodil då jag tycker det känns lite gubbigt men man kan ju ändra sig.
Tyckte det här var snyggt och är nog snyggt även i svart, hittade i Cartier-tråden. Vad är det för band @evki?
![]()