Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha klockrent, om man säger!
"emalj" förmodar jag?Nytt på armen, UG issued till italienska järnvägsarbetare. Emaljtavlan är mycket trevlig trots lite slitage.
![]()
![]()
Ingen aning, utveckla gärna så jag får lära mig något"emalj" förmodar jag?
Har blivit ett försäljningssnackord. Men det är väl inte helt fel om man har använt det man kallar emaljfärg i handeln. Däremot är det nog egentligen den typ man på utrikiska kalla vitreous enamel, dvs glas/porslin som är det man ursprungligen skröt om i dessa sammanhang. Har blivit lite som bakelitinlägg.Ingen aning, utveckla gärna så jag får lära mig något![]()
Jag har en tavelskada på min, där ser det mer ut som chippat porslin (matt men med textur). Tänkte bara visa hur den ser ut under ’lacken’Har blivit ett försäljningssnackord. Men det är väl inte helt fel om man har använt det man kallar emaljfärg i handeln. Däremot är det nog egentligen den typ man på utrikiska kalla vitreous enamel, dvs glas/porslin som är det man ursprungligen skröt om i dessa sammanhang. Har blivit lite som bakelitinlägg.
Saken med det man kallar porslin eller porslinemalj är att det är glas. Då kan man inte få någon distinkt nivåskillnad utan sargar, läs cloisonne. Just denna porslin har alltid varit dyr och svårhanterbar. Spricker den inte så åldras den dock inte så på så vis är den grym.Jag har en tavelskada på min, där ser det mer ut som chippat porslin (matt men med textur). Tänkte bara visa hur den ser ut under ’lacken’
![]()
Tack för info. Ja porslinstavlor man ser på gamla fickur ser man ju ofta att de krackelerar med fina linjer men för övrigt ser oskadda utSaken med det man kallar porslin eller porslinemalj är att det är glas. Då kan man inte få någon distinkt nivåskillnad utan sargar, läs cloisonne. Just denna porslin har alltid varit dyr och svårhanterbar. Spricker den inte så åldras den dock inte så på så vis är den grym.
Skitsnyggt!Testar mitt nya band. Flipp eller flopp?
![]()
Flipp enligt mitt tycke, riktigt go färgmatchningTestar mitt nya band. Flipp eller flopp?
![]()