• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Den där är grym! Men visst är den liknande en "reissue"? Alltså nyare en den ser ut? Grym oavsett, bara nyfiken! :)
Tack, jo den är nyare än den ser ut. Repco är ett gammalt märke, men denna är nog från 80-talet. Har sett ngn annan retro modell på C24 som också är Valjoux 7750 baserad. Min har första generationen av verket med färre juveler har jag för mig. Tycker att de lyckats med den breda glasringen som ’krymper’ boetten rätt bra
Edit: inga belägg för 80-talet, bara en känsla. Den är inte äldre än 70-talet iaf

Senast ändrad:
Tack, jo den är nyare än den ser ut. Repco är ett gammalt märke, men denna är nog från 80-talet. Har sett ngn annan retro modell på C24 som också är Valjoux 7750 baserad. Min har första generationen av verket med färre juveler har jag för mig. Tycker att de lyckats med den breda glasringen som ’krymper’ boetten rätt bra
Edit: inga belägg för 80-talet, bara en känsla. Den är inte äldre än 70-talet iaf
Håller med. Tycker den är jättehäftig! Hur stor är den?

E8D8F57E-3AE1-45DD-B8C9-3472E2221756.jpeg
Otroligt fin! Ropade just hem ett damur från Jean Perret till fästmön :happyhappy:

Dessa har ju rusat lite i pris i Sverige, vad tycker du ett fint exemplar med svart tavla är värda? Inte marknadspris utan om man spånar fritt och känner efter lite själv?
Alltså jag köpte denna för strax över 11k på Tradera för två tre veckor sedan så jag antar att det är där dem ligger? Gissar jag så tror jag 5k till utomlands.. Sitter du också med en :)?

Alltså jag köpte denna för strax över 11k på Tradera för två tre veckor sedan så jag antar att det är där dem ligger? Gissar jag så tror jag 5k till utomlands.. Sitter du också med en :)?
Tror inte du läste mitt inlägg riktigt. Inte marknadspris utan vad en klocka med dessa egenskaper borde kosta. Har faktiskt en variant men var inte därför jag frågade.

Tillbaka
Topp