Solvik
Silver
Tack, haha fick tänka till lite här men de måste ha plaskat runt i 55:48 vid tidpunkten!Snygg!
En Helima har jag nog inte sett förut..? ...och så orangea detaljer förstår, då kan d aldrig bli fel!
Har de badat typ 1:25:48 tim?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack, haha fick tänka till lite här men de måste ha plaskat runt i 55:48 vid tidpunkten!Snygg!
En Helima har jag nog inte sett förut..? ...och så orangea detaljer förstår, då kan d aldrig bli fel!
Har de badat typ 1:25:48 tim?
Hehe...det är inte lätt att läsa av dessa gamla ur men jag tänkte att det redan gått 1 timme då timräknaren visar på 1 men det kan ju vara att den närmar sig 1...du hade ju koll på ungarna på plats får vi hoppas!Tack, haha fick tänka till lite här men de måste ha plaskat runt i 55:48 vid tidpunkten!
Såklart, även om de nu är i ålder där man inte måste vaka heela tiden..Hehe...det är inte lätt att läsa av dessa gamla ur men jag tänkte att det redan gått 1 timme då timräknaren visar på 1 men det kan ju vara att den närmar sig 1...du hade ju koll på ungarna på plats får vi hoppas!
Härlig historia och vad roligt at den är kvar!Kärt återseende av en liten Alpina i en låda på landet! Den allra första klockan jag bar. Det var min fars pojkklocka från ca 1945 som jag fick låna våren 1978. Kommer ihåg det tydligt eftersom jag visserligen kom hem i tid, men hade ramlat i sjön efter att ha jumpat på isflak. Klockan tog ingen skada och tickar på även denna dag;-) Kan inte öppna den, men ser ut som en liten fin Borgel-boett helt i originalskick!
Tack, jag fick nästan en liten tår i ögat;-)Härlig historia och vad roligt at den är kvar!
Den ser väldigt bekant ut... Min säger hej.Kärt återseende av en liten Alpina i en låda på landet! Den allra första klockan jag bar. Det var min fars pojkklocka från ca 1945 som jag fick låna våren 1978. Kommer ihåg det tydligt eftersom jag visserligen kom hem i tid, men hade ramlat i sjön efter att ha jumpat på isflak. Klockan tog ingen skada och tickar på även denna dag;-) Kan inte öppna den, men ser ut som en liten fin Borgel-boett helt i originalskick!
Hej tillbaka tvillingen;-)Den ser väldigt bekant ut... Min säger hej.
Kul men förmodligen tvåäggs... För boettlocken skiljer sig lite.Hej tillbaka tvillingen;-)
Kul! Historia gör ju att man får referenser till vad som hände i världen när klockan användes första gången.Kul men förmodligen tvåäggs... För boettlocken skiljer sig lite.
Intressant datumgravyr på min Alpinanas boettlock. Det är dagen för RAF:s heroiska dambuster-räd med ombyggda Lancasterbombare och en speciell bomb mot tre dammar i västra Tyskland.
...Bara lite www2-nördigt.
På tal om WW2 nördigt.Kul men förmodligen tvåäggs... För boettlocken skiljer sig lite.
Intressant datumgravyr på min Alpinanas boettlock. Det är dagen för RAF:s heroiska dambuster-räd med ombyggda Lancasterbombare och en speciell bomb mot tre dammar i västra Tyskland.
...Bara lite www2-nördigt.
Grattis i båda fallen!Börjar silverbrölloppsdagen med en Date!
Tackar å bockar, i båda fallen!Grattis i båda fallen!
Grattis! Bra att ha datum så att en så viktig dag inte glöms bort;-)Börjar silverbrölloppsdagen med en Date!
Tackar!Grattis! Bra att ha datum så att en så viktig dag inte glöms bort;-)
Dubbelgillar!På tal om WW2 nördigt.
Läs den här boken, om ni inte redan har gjort det! En alldeles äkta berättelse om livet som Spritfirepilot.
Och så dagens vintage!
Så jäkla vackert!Sista arbetsdagen innan långhelg, GS 44 från 67.