• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Vintage-citat på ny-ish Flightmaster
9314DC1A-ABD4-419C-95D8-31D0FB8233D8.jpeg

Mycket militärtema i tråden nu, fortsätter på den banan med en K-43 från 1947 från chistopol som senare kommer att bli Vostok! Ryska armén. Modellen går även under smeknamnet ”kastrullen” pga av den höga boetten. Det är fasta bandstift på den stansade plåtboetten. En kultklocka som nytillverkas idag! Såklart på Nato för att hålla den militära maktkampen intakt:) Den mäter 44 och är lite för fet för mina klena leder, men det är ju enligt mig bland det hårdaste klockorna där ute!:cigar:
image.jpg

Mycket militärtema i tråden nu, fortsätter på den banan med en K-43 från 1947 från chistopol som senare kommer att bli Vostok! Ryska armén. Modellen går även under smeknamnet ”kastrullen” pga av den höga boetten. Det är fasta bandstift på den stansade plåtboetten. En kultklocka som nytillverkas idag! Såklart på Nato för att hålla den militära maktkampen intakt:) Den mäter 44 och är lite för fet för mina klena leder, men det är ju enligt mig bland det hårdaste klockorna där ute!:cigar:
image.jpg
Satan vilken cool klocka! :)

image.jpg
Jädrar så fin den var!:)

Tillbaka
Topp