• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Bra på nato asså...
44D3354E-A3EE-4673-8334-0F70DBD90346.png

De sitter väl riktigt "vintagebra". Nästan tight mot hornen och med ett litet vippande så att de klinkar lite när man rör sig. Det skulle man nog dock kunna klämma till så att det försvann om man störde sig på det. Men då blir de ju samtidigt pilligare att byta så jag bryr mig inte.
IMG_20200726_213936.jpg
Mina rasslar som om jag var jultomten den 24:e. Liiiite störigt men ska försöka mecka till det.

Tack! Tyvärr kan jag inte svara på det, men förmodligen inte. Har inte sett någon liknande, men tycker i alla fall timvisaren borde kallas något, men har inte hittat något svar på det heller :(
Fick av en händelse svar på min egen fråga här på forumet för några dagar sedan... Tack @Sthlm-Nicklas för att du postade din öppna fråga! Och jag diggar verkligen dessa visare.

Tyckte väl att lollipop var lite för enkelt, och det var det också... "Pontife" verkar vara den vedertagna benämningen på dessa timvisare @105.012

De sitter väl riktigt "vintagebra". Nästan tight mot hornen och med ett litet vippande så att de klinkar lite när man rör sig. Det skulle man nog dock kunna klämma till så att det försvann om man störde sig på det. Men då blir de ju samtidigt pilligare att byta så jag bryr mig inte.
IMG_20200726_213936.jpg

Mina rasslar som om jag var jultomten den 24:e. Liiiite störigt men ska försöka mecka till det.
Så kan ni ju inte ha det! Bara att böja in de yttersta flärparna ju på baksidan av ändlänken! :)

Fick av en händelse svar på min egen fråga här på forumet för några dagar sedan... Tack @Sthlm-Nicklas för att du postade din öppna fråga! Och jag diggar verkligen dessa visare.

Tyckte väl att lollipop var lite för enkelt, och det var det också... "Pontife" verkar vara den vedertagna benämningen på dessa timvisare @105.012
Kul! Man lär sig alltid något nytt. Mycket trevliga visare. Pontife hands/Pontife visare, återfinns oftast på klockor från 1935-1955 bland annat på Omega.

Värt att nämna genom att titta på bilden nedan. Pontife kallas ibland Monocle. Squelette kallas ibland Cathetral. Personligen så gillar jag catheral och Pontife mest.
:)
123.jpg

20200727_003705.jpg

Senast ändrad:
Kul! Man lär sig alltid något nytt. Mycket trevliga visare. Pontife hands/Pontife visare, återfinns oftast på klockor från 1935-1955 bland annat på Omega.

Värt att nämna genom att titta på bilden nedan. Pontife kallas ibland Monocle. Squelette kallas ibland Cathetral. Personligen så gillar jag catheral och Pontife mest.
:)
123.jpg

20200727_003705.jpg
Nice, tack! Ja, cathedral är fina också. Passar mycket bra på din grymt mysiga Longines du har där!

Idag blir det givetvis Mimomåndag :)

Mimo antimagnetic med pontife / monocle hand på GF-länk med fjädrande viklås och microjustering

20200727_102008.jpg

20200727_101729.jpg
20200727_102223.jpg

Tillbaka
Topp