• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Gentalördag!
0709F2FD-8F9B-4EF2-91F0-AC25B107C447.jpeg
Jajamän!
281AC910-E8B6-4ADE-8DE1-13DF69603CD5.jpeg
 

Husse

Patek
Du bär din pappas ur med heder, har följd den sen första gången du visade den.. skarpt !!
Tack!
Det är en klocka som alltid funnits i mitt liv, sökte länge efter ett band som liknande det som pappa använde. Till slut hittade jag det här på KS!

Tack!
Den funkar riktigt bra, var ju pappas beater (pappa var målare och blev TV-tekniker)i många herrans år!
Servad av Alf Urmakare i Kristinehamn nån gång på -70 talet och fortfarande färgfläckar mellan bandhornen!
image.jpg
 

Beo

Patek
Tack!
Det är en klocka som alltid funnits i mitt liv, sökte länge efter ett band som liknande det som pappa använde. Till slut hittade jag det här på KS!


Tack!
Den funkar riktigt bra, var ju pappas beater (pappa var målare och blev TV-tekniker)i många herrans år!
Servad av Alf Urmakare i Kristinehamn nån gång på -70 talet och fortfarande färgfläckar mellan bandhornen!
image.jpg
Servad hos Kerras ur?de lade tyvär ner förra året ,så synd för det var en mycket trevlig ur handel!
 

Husse

Patek
Servad hos Kerras ur?de lade tyvär ner förra året ,så synd för det var en mycket trevlig ur handel!
Pappa var lumparkompis med Alf Urmakare, han hjälpte oss med flera klockor. Han bytte efternamn till Urmakare! Tror han hade 500-600 klockor hemma, tre scratchbygda klockor, ett fickur en väggklocka och ett armbandsur!
Vet inte om han jobbade på Kerras, ha en härlig lördag! :)
 
  • Like
Reactions: Beo

Beo

Patek
Pappa var lumparkompis med Alf Urmakare, han hjälpte oss med flera klockor. Han bytte efternamn till Urmakare! Tror han hade 500-600 klockor hemma, tre scratchbygda klockor, ett fickur en väggklocka och ett armbandsur!
Vet inte om han jobbade på Kerras, ha en härlig lördag! :)
Jaså låg din pappa vid A9 kristinehamn eller I2 Karlstad?jag kommer inte ihåg om Kerras urmakare hette Ulf men härligt med sån historia till klockorna,tack flr att du delar och ha en härlig helg du med!:)
 
Topp