Kupad Hand
Silver
Va gör man om man inte äger en Tissot på en tisdag?! Misstänker dock fulguld och ommålad tavla...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker den ser ut som en klassisk Tissot!Va gör man om man inte äger en Tissot på en tisdag?! Misstänker dock fulguld och ommålad tavla...
Tackar!Tycker den ser ut som en klassisk Tissot!
Gubbmoddad!Nice I have a similar Navystar
with looks to be the same stretch-oyster bracelet. Also the original metal sales sign (I think).
Fulguld eller ej, den går åtminstone exakt rätt två gånger per dygn. Bättre än många andra klockor.Va gör man om man inte äger en Tissot på en tisdag?! Misstänker dock fulguld och ommålad tavla...
Haha precis! Fast nu när jag synar, ser ut som ”nån” har satt på visarna galet...Fulguld eller ej, den går åtminstone exakt rätt två gånger per dygn. Bättre än många andra klockor.
Emaljtavlan?Denna skönhet som fyllde 82 år nu i november,
Tänk om man själv kunde åldras med samma värdighet...
Har du fått visarna "relumade"? De ser förbluffande fräscha ut!Gammal 18k Mido
Ja.Emaljtavlan?
Jag gissar på att dom lumats om någon gång (bra gjort dock), innan jag förvärvade klockan för några år sedan. Jag är osäker på om det är originalvisarna heller. Klockan är från 1930-talet. Känns kanske som svärdvisare hade varit mer tidstypiska på en rektangulär klocka? När var katedralvisare populära?Har du fått visarna "relumade"? De ser förbluffande fräscha ut!
Katedralvisare känns som en av de allra första typerna för lysmassa? Fanns definitivt när din klocka tillverkades. Tycker din minutvisare ser lite kortad ut.Jag gissar på att dom lumats om någon gång (bra gjort dock), innan jag förvärvade klockan för några år sedan. Jag är osäker på om det är originalvisarna heller. Klockan är från 1930-talet. Känns kanske som svärdvisare hade varit mer tidstypiska? När var katedralvisare populära?
Den kan inte vara mycket längre om den ska kunna gå runt..Katedralvisare känns som en av de allra första typerna för lysmassa? Fanns definitivt när din klocka tillverkades. Tycker din minutvisare ser lite kortad ut.
Precis, därav utbytt och kortad.Den kan inte vara mycket längre om den ska kunna gå runt..
Du menar så, det känns som en omständigt åtgärdPrecis, därav utbytt och kortad.
Vanligt på denna typen, speciellt på tanks.Du menar så, det känns som en omständigt åtgärd
Berätta mera, intressant att lära. Vad var vanligt, att korta visarna eller katedralvisare till tanks?Vanligt på denna typen, speciellt på tanks.
Ja den ser väldigt trevlig ut. Vad är det för rem?Jag gissar på att dom lumats om någon gång (bra gjort dock), innan jag förvärvade klockan för några år sedan. Jag är osäker på om det är originalvisarna heller. Klockan är från 1930-talet. Känns kanske som svärdvisare hade varit mer tidstypiska på en rektangulär klocka? När var katedralvisare populära?
Finns det lysmassa tror jag nog katedral är vanligast, iaf på de äldre. Syftade dock på att jag sett många med avklippta minutvisartoppar. Tycker någon av mina ser lite stympade ut också.Berätta mera, intressant att lära. Vad var vanligt, att korta visarna eller katedralvisare till tanks?
Vintage gris-band. Bland det snyggaste man kan sätta på många vintageklockorJa den ser väldigt trevlig ut. Vad är det för rem?
Va gör man om man inte äger en Tissot på en tisdag?! Misstänker dock fulguld och ommålad tavla...
Svinläder alltså? Ja den var riktigt snygg. Jag är på jakt efter något till en gammal Lemania jag har på service. Gris måste jag kika lite närmre på tror jag.Vintage gris-band. Bland det snyggaste man kan sätta på många vintageklockor
I luckily have an extra link to spare while my wrist is around 17,5cm.
Yes yours is the first I have seen besides my own, do you know if these bracelets where made to fit just the Navystar? Or others Cyma aswell?