• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Va gör man om man inte äger en Tissot på en tisdag?! Misstänker dock fulguld och ommålad tavla...
F80AE275-A3C3-46AC-AE53-B9DF1EAE6BBD.jpeg

Har du fått visarna "relumade"? De ser förbluffande fräscha ut!
Jag gissar på att dom lumats om någon gång (bra gjort dock), innan jag förvärvade klockan för några år sedan. Jag är osäker på om det är originalvisarna heller. Klockan är från 1930-talet. Känns kanske som svärdvisare hade varit mer tidstypiska på en rektangulär klocka? När var katedralvisare populära?

Jag gissar på att dom lumats om någon gång (bra gjort dock), innan jag förvärvade klockan för några år sedan. Jag är osäker på om det är originalvisarna heller. Klockan är från 1930-talet. Känns kanske som svärdvisare hade varit mer tidstypiska? När var katedralvisare populära?
Katedralvisare känns som en av de allra första typerna för lysmassa? Fanns definitivt när din klocka tillverkades. Tycker din minutvisare ser lite kortad ut.

Jag gissar på att dom lumats om någon gång (bra gjort dock), innan jag förvärvade klockan för några år sedan. Jag är osäker på om det är originalvisarna heller. Klockan är från 1930-talet. Känns kanske som svärdvisare hade varit mer tidstypiska på en rektangulär klocka? När var katedralvisare populära?
Ja den ser väldigt trevlig ut. Vad är det för rem?

Berätta mera, intressant att lära. Vad var vanligt, att korta visarna eller katedralvisare till tanks?
Finns det lysmassa tror jag nog katedral är vanligast, iaf på de äldre. Syftade dock på att jag sett många med avklippta minutvisartoppar. Tycker någon av mina ser lite stympade ut också.

Tillbaka
Topp