Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vem? Hittar man inte en enda likadan är man ute på hal is. Kommenterar endast för att hjälpa till.Ingen av dessa två är ommålade, enl välrenommerad expertis
Om man tänker att du hjälper typ 26.000 gånger och lågt räknat så tar varje inlägg i faktainhämtning 2 min. En låg timmpeng för expertis säg 800kr i timmen, ja då kan man ändå inse vilket bidrag du tillför. Visst slarvar med matematiken. Ändå imponerande.Vem? Hittar man inte en enda likadan är man ute på hal is. Kommenterar endast för att hjälpa till.
Jag har full respekt för, och uppskattar personer/medlemmar som vill hjälpa till, men med en 40-årig vetenskaplig karriär bakom mig (dock inte inom horologi) så har jag inte lika stor respekt för personer som endast tror saker.Vem? Hittar man inte en enda likadan är man ute på hal is. Kommenterar endast för att hjälpa till.
Bara att tagga mig om du vill gå vidare med detta senare. När jag skrivet tror så är det baserat på många års nörderi och tusentals Omegor... Om du har en vetenskaplig karriär i ryggen så förstår du nog vad som krävs för att jag med heder i behåll skall byta ut tror mot vet? Dvs att jag har sett alla Omegas varianter på denna referens. Det finns udda undantag från normen genom historien även om de är ovanliga. Din klocka utmärker sig med udda logga och låg kvalitet på trycket.Jag har full respekt för, och uppskattar personer/medlemmar som vill hjälpa till, men med en 40-årig vetenskaplig karriär bakom mig (dock inte inom horologi) så har jag inte lika stor respekt för personer som endast tror saker.
Personligen tycker jag att de två omega symbolen som härrör från min klocka och en annan orörd klocka från samma tidsålder har slående likheter, jag är dock ingen expert i frågan.....
Men du har fått upp mina ögon för utmaningen, vilket jag tackar dig för. Jag ska därför bl.a få låna boken av Marco Richon, OMEGA - A Journey through time, av en av dessa välrenommerade personer som jag naturligtvis INTE kommer att uppge namn på... och kolla upp detta själv över julhelgen. Jag kommer att vara den första att meddela här i forumet om jag har fått fel information från den person jag köpt klockan av, men också den första att kräva upprättelse från den säljaren. Oavsett blir det en intressant efterforskning.
Allt väl och en trevlig julhelg så länge
Grym! Ny?Tokbra UG med svart hobnailtavla i perfekt skick. 36mm.
Utplockad för en timme sen, typ. Tack!Grym! Ny?
Ser fantastiskt fin ut! Ja, då är väl julaftonsklockan klar då?Utplockad för en timme sen, typ. Tack!