Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Och grattis i förskott. Tummen upp för grattisönskningen, men surt med klockan. Vad är det du väntar på?Grattis! Fyller själv år i morgon och klurar lite på vad jag ska köra då. Väntar fortfarande på min julklappsklocka från Italien, men den är nog att bedöma som M.I.A.![]()
Tuff! Fulelegant är minsann en bra sorts elegant. Finjuvelerar-logon ser iofs ännu mer underbart fel ut på @theargonaut s retrofuturistiska kloss, men ändå kul att den sitter där!Denna är jag lite fascinerad av:
![]()
![]()
Tiffany & Co Fairchild LED watch vintage solid gold wristwatch watch BEAUTIFUL | eBay UK
In the early 1970s Fairchild (famous watch makers) were commissioned by Tiffany & Co to produce a state-of-the-art LED watch in solid gold. The result was this beautiful watch. Here on the back of the watch you can see the Fairchild logo with details of the 14 carats of gold you're receiving...www.ebay.co.uk
Gillar tanken med att man uppdaterar klockornas klocka, Cartier Tank, för nutiden/framtiden när det begav sig. Nu i efterhand vet vi ju hur det gick...Tuff! Fulelegant är minsann en bra sorts elegant. Finjuvelerar-logon ser iofs ännu mer underbart fel ut på @theargonaut s retrofuturistiska kloss, men ändå kul att den sitter där!
Grattis på födelsedagen!Girard Perregaux. Endast testad efter köp tidigare, men födelsedagen till ära får den hänga med hela dagen.
![]()
Tack! Det är en krispig Silvana bumper som köptes i mitten av december. Min första bumper med så extra surt, har ngn dag kvar innan jag måste kontakta eBay och säga att den är borta om jag ska få en refund. Håller tummarna änTack! Och grattis i förskott. Tummen upp för grattisönskningen, men surt med klockan. Vad är det du väntar på?
Mycket bra!
Cool! Får riktiga Bond-vibbar á la Roger Moore (fastän han väl bara körde Seiko). Hade platsat inte minst i MoonrakerTiffanyTorsdag
Pulsar P2 Bond Tiffany & Co
![]()
![]()
![]()
Riktigt cool form! Nyfiken: Sent 70- eller 80-tal?
Tack! Ja, kolla denna länk... https://www.revolution.watch/finger-on-the-pulsar/Grym! Otippad tiffany-märkning, men det var väl antagligen en riktig storfräsarklocka i mitten av 70-talet...
Tack! Roger Moore körde den i Live and let die.Cool! Får riktiga Bond-vibbar á la Roger Moore (fastän han väl bara körde Seiko). Hade platsat inte minst i Moonraker![]()
Visst, om jag minns rätt så är den formad för att sitta bra på handleden, vilket den gör!Riktigt cool form! Nyfiken: Sent 70- eller 80-tal?
Ja de är fina! Hade själv gärna haft ettfått upp intresset för reseur, är ju oförskämt billiga, denna missade jag men gick för 1500-
![]()
Alright, intressant, ska se om jag kan hitta då!Visst, om jag minns rätt så är den formad för att sitta bra på handleden, vilket den gör!
Lite osäker på årtalet, men min är antagligen från 69~ pga mörk urtavla. Sent 70-tal blev dom DeVille. Finns nån artikel kring detta som täcker allt!
I got you fam: https://www.fratellowatches.com/omega-geneve-dynamic-watches-from-the-1970s/#grefAlright, intressant, ska se om jag kan hitta då!![]()
Ähmeh, fina grejer, tack för det!

Om Gianni Agnelli och Keith Richards hade den så är den per definition stenhård. Nog första gången sen jag upptäckte speedy pro quartz 1620/1621 som jag känner behov av en digitalklocka...Tack! Ja, kolla denna länk... https://www.revolution.watch/finger-on-the-pulsar/
Tack! Roger Moore körde den i Live and let die.
Gillar elegansen, komma till ett hotellrum, gömma den digitala som alltid står där och ersätta den med en fint reseur.Ja de är fina! Hade själv gärna haft ett
Sjukt snygg! On point
Barmästaren på Studio 54 NYC. Han hade en sådan när det begav sig... Fräck Diggi kan skrämma vem som helst. KUL !!Om Gianni Agnelli och Keith Richards hade den så är den per definition stenhård. Nog första gången sen jag upptäckte speedy pro quartz 1620/1621 som jag känner behov av en digitalklocka...