• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Mondia i soffan

PXL_20210213_202504198.jpg

Wow, fy satan va bra! Berätta gärna mer om den.
Diver 100 är en av de sista Autavia modellerna innan TAG tog över. Så från 1983-1984. Enda Autaviamodellen med klassiska mercedesvisaren och en av bara två med en sekundvisare med lume (den andra är ”Bund” varianten av den manuella 73663). Så onekligen ett avsteg från mycket de gjort tidigare. Original såldes den bara med den vanliga bezeln med 10-20-30 osv. i klassisk Rolex stil. Decomp bezeln verkar ha funnits som tillbehör eller om den möjligen var tänkt att finnas som alternativ men aldrig hann erbjudas innan pengarna tog slut hos Heuer och TAG klev in på scenen.

Mitt ex hittade jag i en thrift store (secondhandbutik typ myrorna) i Florida för några år sedan. Då var den i minst sagt slitet skick och sen har den stegvis genomgått en förvandling tillbaka till originalskick. Ett kul loppisfynd onekligen :)

4EABA530-E2EA-4FFF-994B-1630E3E1E565.jpeg

Diver 100 är en av de sista Autavia modellerna innan TAG tog över. Så från 1983-1984. Enda Autaviamodellen med klassiska mercedesvisaren och en av bara två med en sekundvisare med lume (den andra är ”Bund” varianten av den manuella 73663). Så onekligen ett avsteg från mycket de gjort tidigare. Original såldes den bara med den vanliga bezeln med 10-20-30 osv. i klassisk Rolex stil. Decomp bezeln verkar ha funnits som tillbehör eller om den möjligen var tänkt att finnas som alternativ men aldrig hann erbjudas innan pengarna tog slut hos Heuer och TAG klev in på scenen.

Mitt ex hittade jag i en thrift store (secondhandbutik typ myrorna) i Florida för några år sedan. Då var den i minst sagt slitet skick och sen har den stegvis genomgått en förvandling tillbaka till originalskick. Ett kul loppisfynd onekligen :)

Härlig story och häftig förvandling, ser ut som en helt annan klocka, även om jag kanske skulle behålla den i det slitna skicket :) Stort tack!

Vilken förvandling! Cool klocka och den satt som en smäck på tropic sport!

Tillbaka
Topp