Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Ligger inte den tråden utanför vintageavdelningen? Många år sedan jag vågade mig in på andra avdelningar
Inte världen bästa bilder men siffrorna syns i alla fall. =)
Klockorna kom i ett "paket" med 5st klockor. Han som sålde ville ha 400:- först men sen tyckte han att 300:- räckte, han visste att det var två stycken Tissot ur. Jag har ingen koll på priserna men det kändes som ett klipp för ett par Schweiziska armbandsur! Det var en Tissot Seastar, en Tissot Animagnetique, en Eishow(?), ett ryskt fickur, Molnija och den sista var något skräp med FORD-logga som jag lämnade kvar.
Någon som har koll på vad det kan vara för värde på respektive ur? Antimanetique och Eishow är de enda uren som tickar...
Mammas Certina (har tillhört hennes farmor). 18 k länk som som tyvärr är liiite för stor för mig
Skulle jag lägga på mig på handlederna så skulle jag vräka i mig croissantDu kanske växer i den?! Juste Certina
Skämt o sido, gå till en urmakare så kan hen säkert hjälpa till o korta länken (spara bitarna som blir över).
Den 2X-länken går säkert fint att korta. (Helt säker )Mammas Certina (har tillhört hennes farmor). 18 k länk som som tyvärr är liiite för stor för mig
Grattis! Den är skitsnygg verkligen! Oj vad det finns mycket att gilla i den där!känslan när man köpt en 70-tals klassiker i perfekt skick men beskriven som defekt,, och öppnar bakstycket och ser att ena batteriet är felsvängt Behövdes inte ens nya batterier!..
Tack! Ibland så blir det bra utdelning när man chansar lite, är possitivt överraskad av kvalitetskänslan, gillar designen, länken har nykänsla och dessutom att den gick igång 100%... Kommer ju från en intressant tidsepok där quarts tillfälligt var högst uppe i näringskedjan. Bryter bra mot andra favvo vintageklockor, dang vad kul köp!!Grattis! Den är skitsnygg verkligen! Oj vad det finns mycket att gilla i den där!
Ja det där är minst sagt lyxkvarts! Jag har svårt att förklara varför, men den får mig att tänka på lyxiga hi-fi grejer från samma era, något med att urtavlan verkligen känns som en "mätare" och den där feta borstningen på boetten och länken. Jag hoppas du får njuta av den länge!Tack! Ibland så blir det bra utdelning när man chansar lite, är possitivt överraskad av kvalitetskänslan, gillar designen, länken har nykänsla och dessutom att den gick igång 100%... Kommer ju från en intressant tidsepok där quarts tillfälligt var högst uppe i näringskedjan. Bryter bra mot andra favvo vintageklockor, dang vad kul köp!!
edit. dessutom låter det KLICK varje gång minutvisare tar ett steg!
Nosade också på den, snyggt fångat!känslan när man köpt en 70-tals klassiker i perfekt skick men beskriven som defekt,, och öppnar bakstycket och ser att ena batteriet är felsvängt Behövdes inte ens nya batterier!..