Det gör det, har beställt därifrån minst tio ggrAha! Låter ju kanon det där!! Vore kul att veta om alla leveranser går lika smärtfritt när man beställer därifrån. (jag behöver handla lite reservdelar nämligen )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det gör det, har beställt därifrån minst tio ggrAha! Låter ju kanon det där!! Vore kul att veta om alla leveranser går lika smärtfritt när man beställer därifrån. (jag behöver handla lite reservdelar nämligen )
Hur gick det med beställningen?Nu är den beställd tillsammans med några gummistraps från cheap natostraps
Det gick bra, klockan skickades den 16e! Bör landa hos mig i början på augustiHur gick det med beställningen?
Jag misstänker att jag snart drabbas av samma sak så jag har kollat på denna sidan: https://www.tullverket.se/sv/privat/handlapanatet/narnagotgattsnett.4.78aa922815794d801e21c0.htmlJag blir inte riktigt klok på det där med VAT som plötsligt läggs till priset på Ebay och Etsy.
När jag läser informationen om detta som finns på Ebay ser det, som jag tolkar det, ut som att detta gäller vid leveransadress till USA. Konstigt då att jag påverkas när jag bor i Sverige/EU. Dock står det att man inte skall debiteras för annan moms än det man betalar direkt vid köpet.
Jag köpte nyligen en Slava på Etsy, som lade på 22,5% VAT direkt vid köpet. Kändes ju lite trist, men OK tänkte jag. När sedan samma klocka anlände till Postnord fick jag betala moms även här i Sverige Jag säger återigen ingenting om att man skall betala moms, om nu reglerna ser ut på det sättet, men moms två gånger känns som ett systemfel alt vanlig lurendrejeri.
Kul! Klickade precis hem en likadan därifrån igår kväll. Så vi får se när den kommer ivägDet gick bra, klockan skickades den 16e! Bör landa hos mig i början på augusti
De ser så kantiga och klumpiga ut på bild de där 3133-orna men de är mycket snyggare i verkligheten.Trevlig ryssfredag! Kör fortfarande kronograf. Idag med länk och rätt datum.
Redigt grann!Trevlig ryssfredag! Kör fortfarande kronograf. Idag med länk och rätt datum.
Den här brukar åka på när jag åker till landet. Är det färgerna kanske?
Och jag som tycker att de är så snygga på bild. Hur snygga är de då inte i verkligheten!De ser så kantiga och klumpiga ut på bild de där 3133-orna men de är mycket snyggare i verkligheten.
Och jag som tycker att de är så snygga på bild. Hur snygga är de då inte i verkligheten!
Haha!den som väntar på nått gott!Det undrar jag med!!! Äger fortfarande ingen rysk kronometer!
Mycket bra!
Ryssfredagen firas med ett nytt natoband. Jag tycker att det ser rätt bra ut
Hmm, intressant upplägg (NOT). Jag tar ett praktiskt exempel:Jag misstänker att jag snart drabbas av samma sak så jag har kollat på denna sidan: https://www.tullverket.se/sv/privat/handlapanatet/narnagotgattsnett.4.78aa922815794d801e21c0.html
Enligt den borde man få tillbaka momsen men inte Postmords administrativa avgift.
Satt och blev än lite mer irriterad på detta system, tänkte på en av mina favolåtar med Ebba Grön!Hmm, intressant upplägg (NOT). Jag tar ett praktiskt exempel:
I mitt fall så betalade jag först 20 $ VAT via Etsy. Vid ankomst till Svea Rike bedömer PN att jag skall debiteras för 7 kr moms. (!) Inkl administrativ avgift blir detta hux flux 82 kr.
Så om jag nu vill bemöda mig med att högljutt bestrida den regelvridiga momshanteringen kan jag alltså i bästa fall emotse en illuster återbetalning av totalt 7 kr, samtidigt som 75 kr i administrationsavgift brinner inne.
Man skulle kunna se detta som en konspiratorisk metod att minska lusten hos laglydiga entusiaster att ägna sig åt trevliga hobbyverksamheter, som exempelvis att samla på ryska armbandsur.
Haha!den som väntar på nått gott!
"Paratrooper" Type-1... Varför har inte jag en sådan?
"The “Paratrooper” Type 1. These lumed, black dial versions that bear unique soldier’s numbers on the dial are difficult to find."
Japp, i verkligheten är de bara helt underbara!De ser så kantiga och klumpiga ut på bild de där 3133-orna men de är mycket snyggare i verkligheten.
CRAVINGS!!!"Paratrooper" Type-1... Varför har inte jag en sådan?
"The “Paratrooper” Type 1. These lumed, black dial versions that bear unique soldier’s numbers on the dial are difficult to find."
Jag brukar försöka köpa orginal och "bananas" är inte omöjliga att hitta. Min "banana" är nog en slags reissue men den verkar hålla bra som fan. Den har fått en ganska oöm behandling ibland.Tja, om landet är Ukraina så passar färgerna ypperligt!
J-dra schyst dinka det där, inte omöjligt att det blir en med den tavlan i framtiden! Passar grymt på sommarn!
Mina ryska kronografer är bland de sista klockorna jag köpte till min samling och jag ångrar nästan att jag inte köpte nå'n 3133 tidigare men jag höll stenhårt på min "linje" med marina klockor.Det undrar jag med!!! Äger fortfarande ingen rysk kronometer!