• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Universal från 1955 idag.

ZT0qHHh.jpg
 

Malmoo

Omega
Det tror jag inte du behöver oroa dig i onödan för . Verket är ett ESA 9164 . Riktigt snygg omega klocka .


Det har du säkerligen rätt i. Är mer att man läst att det inte är så många som är sugna på att ta på sig något eventuellt arbetet gällande sådana här verk, samt att reservdelar kanske kan bli problematiska att finna. I vilket fall som helst så verkar det bli tjejens "problem" hon insisterar att det är hennes klocka nu. Men ska inte ge upp så lätt.
 

rogart-63

Patek
Det har du säkerligen rätt i. Är mer att man läst att det inte är så många som är sugna på att ta på sig något eventuellt arbetet gällande sådana här verk, samt att reservdelar kanske kan bli problematiska att finna. I vilket fall som helst så verkar det bli tjejens "problem" hon insisterar att det är hennes klocka nu. Men ska inte ge upp så lätt.

Finns en snubbe i England som är bra . Har massa reservdelar . Och det börjar dyka upp nytillverkade delar till dessa klockor . Som t.e.x datum och dag hjul . Finns t.o.m nya verk på Ebay . Kolla på ESA 9164 . Snubben heter Paul och har firman http://electric-watches.co.uk/
 

Pictor

Audemars
Kul och se din M2 a. Min köptes i mitten av 70talet och har haft ett hårt liv på min arm. Öppnad 2 ggr för normal
översyn på alla år. En sån dinka håller man hårt i. Vilket år är din ifrån ? Har du orginallänk?
 

rogart-63

Patek
Kul och se din M2 a. Min köptes i mitten av 70talet och har haft ett hårt liv på min arm. Öppnad 2 ggr för normal
översyn på alla år. En sån dinka håller man hårt i. Vilket år är din ifrån ? Har du orginallänk?
Den är från 1975. Tror den är servad ett par gånger under den tiden. Tyvärr är den lite fult sunburst slipad av någon under denna tid. Priset var däremot bra. Och en fin länk fick jag med tyvärr lite kort men extralänkar på g. Ska göra en rullande renovering är tanken.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Ont i halsen och katt i knät. Tråkigt på TV:n och jag funderar på länk till Tissoten. Skulle vilja ha tag på nåt som bygger ut till bandhornens bredd och helst tidstypisk Tissot. Nån som sett nåt sånt nångång?
tis-39.jpg
tis-19.jpg
Vad ska du med länk till? Det där reptilsnöret är ju ascoolt ju. Matchy-matchy! Snygg Tissot också!
 
Topp