Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Visst är det liten Certina idag. Denna från slutet -38..Liten Certina![]()
Fina klockor! Eternan håller jag högst med den länkenNy GF-länk till mina kronografer. Passar den bättre på Bovet eller Eterna? Jag har också en GF bead of rice. Grundtanken var att köra oystern på den svarta tavlan.
![]()
![]()
För all del så kan man ju variera.![]()
Jag tycker den länken är för smal får båda de två boetterna som är rätt kraftiga, hade nog passat bättre till en mer slimmad sportklocka.Ny GF-länk till mina kronografer. Passar den bättre på Bovet eller Eterna? Jag har också en GF bead of rice. Grundtanken var att köra oystern på den svarta tavlan.
![]()
![]()
För all del så kan man ju variera.![]()
Nästan alla länkar från denna era är smala 16mm. Väldigt sällan de breddar ut bredare eller är bredare överlag.Jag tycker den länken är för smal får båda de två boetterna som är rätt kraftiga, hade nog passat bättre till en mer slimmad sportklocka.
Är BOR länken också mycket smalare än ändlänkarna? Annars röstar jag på den!
Ja visst var det ovanligt med breda länkar på 40-talet även om det fanns de som var 18mm och inte bara vid ändlänkarna även då, inte så konstigt med tanke på att denna storlek på uren också var rätt ovanliga.Nästan alla länkar från denna era är smala 16mm. Väldigt sällan de breddar ut bredare eller är bredare överlag.
Föredrar att hålla det tidstypiskt. Den senaste oystern jag såg som breddar ut till 18mm gick på 4500usd. Lite för mycket pengar för min lilla plånbok.Ja visst var det ovanligt med breda länkar på 40-talet även om det fanns de som var 18mm och inte bara vid ändlänkarna även då, inte så konstigt med tanke på att denna storlek på uren också var rätt ovanliga.
Men jag hade nog hellre satt på en senare 50 eller 60-tals länk som harmoniserar bättre med storleken på boetten, men det är ju min åsikt.
Håller med @hejsam om bredden. Om tidstypisk länk såg ut sådär så skulle jag hålla mig till tidstypiskt läderband.Föredrar att hålla det tidstypiskt. Den senaste oystern jag såg som breddar ut till 18mm gick på 4500usd. Lite för mycket pengar för min lilla plånbok.
Sedan så såg mycket ut så här på den tiden. Like it or not. Jag gillar iaf att ha möjligheten att sätta dem på länk då och då. Men each to their own.
Sånna är ju ännu fulare.Håller med @hejsam om bredden. Om tidstypisk länk såg ut sådär så skulle jag hålla mig till tidstypiskt läderband.
Hemsk söm. Tjockt och stökigt.![]()
Svinsnyggt ju.![]()