• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

IMG_20211019_150024.jpg

Den var riktigt fin! 😍 En automatisk, eller hur?
Tack, gillar verkligen Certinas mindre dykare och var ute efter en sådan du har när jag hittade den här på köp&sälj. Min är ju väldigt inspirerad av Submariner så den kanske passar bättre i copage-tråden ;)

Den är faktiskt inte automatisk, det är en quartz trots att det inte finns något Q på tavlan. Har försökt att hitta information om modellen på internet men det är ruskigt svårt. Det är en EOL 115 7041 7141 42 om jag förstår Certinas modellnummer korrekt. Jag har hittat bilder med och utan Q på tavlan, men inte mer info än så. Om någon känner till en bra Certina-databas tar jag tacksamt emot hjälpen i alla fall :)

Tack, gillar verkligen Certinas mindre dykare och var ute efter en sådan du har när jag hittade den här på köp&sälj. Min är ju väldigt inspirerad av Submariner så den kanske passar bättre i copage-tråden ;)

Den är faktiskt inte automatisk, det är en quartz trots att det inte finns något Q på tavlan. Har försökt att hitta information om modellen på internet men det är ruskigt svårt. Det är en EOL 115 7041 7141 42 om jag förstår Certinas modellnummer korrekt. Jag har hittat bilder med och utan Q på tavlan, men inte mer info än så. Om någon känner till en bra Certina-databas tar jag tacksamt emot hjälpen i alla fall :)
Det var ju en mycket fin Certina! Och det finns ju många klockor som ändå hittar sin inspiration från den klassiska Sub:en. Tänker därför att den inte hamnar i coppage-klassen. :)

Det finns ingen jag känner till som kan så mycket om vintage-Certina som @Martin Lovasz . Om någon sitter på mer kunskap så är det han! :)

Tillbaka
Topp