• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Connie Pie Pan 14900, cal 551
20211104_094320.jpg

Lite udda Revue idag, på grymt skön bonklip länk från @240snusit
Blev supersmutt ju! Tack för du tänkte på att tagg mig och glad att du är nöjd 😄

På mitt håll blir det förra månadens bästa loppisfynd, en schysst Alpina i min favoritstorlek på en GF rislänk som jag jagat ett tag. Det är så najs när man hittar något och länken bara är perfekt så man inte behöver jaga en ny till klockan. Den röda sekundvisaren får mig att kvickna till och känna att det snart är Fredag också, kämpa på sista dagen vintagevänner! 😄

3DBA2750-12AA-4D05-ABDB-F903658E054E.jpeg

Kör min minsta klocka idag. Tissot Antimagnetique från 1940 på 30 mm.
1C982A06-ED5C-40F1-8ED8-4AB1A9D98ACE.jpeg
Fantastisk storlek i min mening. Jag har ju lite skev syn på storlekar eftersom jag kör mycket 24mm, men tycker de ändå bärs större än vad de råa måtten antyder. Tycker du har ett jättecharmigt exempel också, de "kraftiga" boetterna på dom där med "slab side" är riktigt härliga tycker jag! 😄 Edit: min 30mm AM är också från 1940! Här är den från i Lördags.
59BFA0EF-EA5B-4562-8DE4-CADA2B1C2D4C.jpeg

Tillbaka
Topp