• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Takano. Japanska fantommärket. Troligen det märke jag har näst flest av i hela samlingen. En låda och en trave till typ. Just denna behöver lite service dock. Men den är i bra skick.
1646991703523.png

Känns lite som det skulle kunna vara en franken? Swiss made, och reklamtryck för någon dagstidning pä en tavla jag aldrig sett i en Superman förut. Har du kunnat göra några efterforskningar?

ingen aning men säkert ihopsatt. Men boett/krona/vridring/etaverk är så som dessa tidiga Yema Supermans 1963 kom med.

tavlan och visare är såklart inte som det brukar se ut.
Jag köpte den för att gillade den med vetskapen om att den kan vara ett ihopplock.

EDIT: kollade baklocket och den är märkt swiss made så det kan ju faktiskt vara så att denna är korrekt. Kan ju vara så att boetttillverkaren sålt till flera märken vilket ju inte var ovanligt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp