Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tjusig klocka!
Vad kostar en relume?Denna kom äntligen tillbaka (tog ju en hel vecka trots allt!) från Farfars Klocka för relume av visarna. Jag är mycket nöjd, och vet redan nu att det här är en keeper och topp 3 i min samling. Hoppas ni alla har haft en bra vecka hittills![]()
![]()
jag öppnade upp klockan och frågade runt på watchuseek. Du hade rätt, enl. serienumret ska den vara runt -58.Jag har tyvärr inte hittat någon tillförlitlig databas där man kan utlöäsa årtal utifrån serienumret hos Lemania, min har iaf serienummer 1454' och ett cal 3000. Är iallafall rätt säker på att varken din eller min är från tidigt 40-tal, möjligtvis sent 40-tal men troligen 50-tal. Detta utifrån hur Lemania och andra märken såg ut i början av 40-talet.
Bild nyss tagen under starkt lysrör bara för att det blir roligare med bilder
![]()
Det låter rimligt, jag har sett några till med ljus tavla och jag hade även en med svart tavla förut som dock är den enda jag sett:jag öppnade upp klockan och frågade runt på watchuseek. Du hade rätt, enl. serienumret ska den vara runt -58.
Kul att du har en nästan likadan, har aldrig sett en med exakt samma markörer för timmarna.
![]()
Bra val av klocka, den där var ju skitmysig!owgmarch klockan igår, idag och 12 dagar till!![]()
Tack! OWG blir enklare med denna!Bra val av klocka, den där var ju skitmysig!