• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Östtyskt i dag! Ruhla Chrono!

DSCF2496.JPG

Östtyskt i dag! Ruhla Chrono!

DSCF2496.JPG

Jag byggde utställningar i slutet av 60talet, och mins att hövdingarna för dekoratörerna bar Ruhla. Att minnet hänger
kvar beror på alla ur på restauranger och järnvägsstationer som var märkta med Ruhla b l a. Sen har man spanat in
alla fräcka väckarklockor med ibland rent futuristiskt form språk. Gillar typsnittet Chrono/ Antimag. och kronan är
mkt. "toolig" Kul.

Snygg! Posta gärna lite mer info och bilder, tack :)

Här kommer ett försök av mig att ta lite snygga bilder, resultat är väl g- haha.

Lite om klockan då, 37mm franskt tillverkad från 60-70 talet (vågar inte uttala om åldern och därför hänvisar jag till bifogad länk) och calibern är venus 188. Det ska vara väldigt sällsynt och just mitt exemplar tycker jag är i NOS tillstånd. Tyvärr så kan jag inte bidra med någon mer intressant fakta för tillfället men jag återkommer då jag har en bra historia att dela med mig.

Den intresserad får ta en titt på: http://www.chrono24.se/wakmann/chro...ubpath=/wakmann/index.htm&manufacturerIds=548

Då det är min första vintaga kronograf och då jag har fallit pladask för kronografer kan jag tänka mig att sälja den för rätt pris för att kunna köpa till mig nya.

Till slut får jag önska er alla en trevlig helg !

IMG_5094.JPG
IMG_5099.JPG
IMG_5104.JPG

Bilagor

• IMG_5104.JPG
    IMG_5104.JPG
    181.1 KB · Visningar: 45
Tillbaka
Topp