• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

lite uppföljning. Hittade denna på ebay av ren slump. Är ju exakt lika som min men med annat namn på. Så skönt att se ett till exemplar i samma utförande 😊

E54A59B4-2D24-4EAC-916C-E1EB83477D20.jpeg
Oops. Leder den auktionen men inte så länge till antagligen 😅

lite uppföljning. Hittade denna på ebay av ren slump. Är ju exakt lika som min men med annat namn på. Så skönt att se ett till exemplar i samma utförande 😊

Kul! Ja då känns den ju genast bättre! Det ligger en Swiss made av något slag på c24 också. Ska se om jag lyckas hitta den igen.

Tack så mycket! Nej, den är inte graverad (förutom att den har en väldigt snygg baksida från fabriken) men jag fick ärva den när han gick bort och fick då historien om den berättad. Han fick den av sina grannar som betalning på 70-talet (klockan är från 1963) när han högg ned en massa träd åt dom. Inte illa betalning för ett redigt dagsverk alltså! ☺️ Han var även guldsmed på sidan av och gjorde släktvapenringar till oss barnbarn, så det är lite extra pampigt att köra hans guldring med hans guldklocka.
0DE5D3A8-37CE-46C7-9CF7-642B7373ECB3.jpeg
04D75DF3-58D1-400A-AE15-C75627FC2B48.jpeg
Och sigillgravyr också, inte illa. Vad är det för djur enligt blasoneringen, en ren? Hursomhelst, kul med 23k i skenan. Inte så vanligt.

lite uppföljning. Hittade denna på ebay av ren slump. Är ju exakt lika som min men med annat namn på. Skönt att se ett till exemplar i samma utförande 😊

Kul! Ja då känns den ju genast bättre! Det ligger en Swiss made av något slag på c24 också. Ska se om jag lyckas hitta den igen.

Hittade den. Vill nog se en till även här innan jag riktigt tror på den men oavsett hur det är med den så är det lustigt hur det kan bli så här. Hade aldrig sett en swiss made i den här boetten tidigare och nu dyker det upp tre utan att jag ens letar. Nu var det ju några år sedan jag hade Superman och snöade in och läste på men jag tror att det finns mycket roliga klockor ute i lådorna hos folk som ingen någonsin har postat en blid av på nätet. Man lär sig nya saker var och varannan dag i den här hobbyn. :)

Hittade den. Vill nog se en till även här innan jag riktigt tror på den men oavsett hur det är med den så är det lustigt hur det kan bli så här. Hade aldrig sett en swiss made i den här boetten tidigare och nu dyker det upp tre utan att jag ens letar. Nu var det ju några år sedan jag hade Superman och snöade in och läste på men jag tror att det finns mycket roliga klockor ute i lådorna hos folk som ingen någonsin har postat en blid av på nätet. Man lär sig nya saker var och varannan dag i den här hobbyn. :)
Jo den där har jag sett tidigare, har för mig att den diskuterats på franska Yema forumet. Där sa man att just den du länkar till var ett hopplock. Men precis som du säger, det finns massa klockor som ännu inte grävts fram från byrålådorna så den kanske är rätt. Dock vill man iaf se minst en till i samma utförande.
Men är säker så att det blivit över boetter, bezels etc och så har någon kreativ person satt ihop klockorna. Eller vem vet, är ju lixom detta så är charmen med denna hobby 😊

Tillbaka
Topp