• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Som den junkie man är slets paketet upp redan i bilen...
20150303_175249.jpg

Den där och en påse pengar, så skulle man kunna hoppa över små hus. Superfin !

Ropade in en Ebel dressklocka på Malmö pantbank, kan inget om historien kring Ebel som klocktillverkare men kanske någon här är mer insatt?
1.jpg

En kul detalj är gravyren på boettens baksida "Anton 15/1-1898 20/8-1968" då bör väl klockan dateras kring-68? som kanske Anton då fick i 70-års present..
2.jpg

3.jpg

Mycket fin! Behöver man fråga Goldmember om den är i helguld..? :D Det ser ut så och jag antar det, då du köpte den..;). En mycket fin klocka tycker jag. Dessa guldklockor från 60-talet är underbara.

Jag lyckades klura ut det! Skx räknas inte. Men du skulle väl få sälja allt du har och lite för att byta ut Panerai-reissuen mot en riktig gammal vintagepanna ;)

Tänkte också att jag skulle klargöra lite för de läsare som inte är lika skarpslipade som du. Man vill ju liksom inte framstå som någon som bara pratar rätt ut i luften.

On topic: nä, du har rätt, SKX:en är liksom en egen, tidlös kategori. :)
En gammelpanna får man nog offra en njure eller två för. Och SKX:en! Finns det någon på forumet? Hänger inte med i Paneraitråden känner jag.

Ropade in en Ebel dressklocka på Malmö pantbank, kan inget om historien kring Ebel som klocktillverkare men kanske någon här är mer insatt?
1.jpg

En kul detalj är gravyren på boettens baksida "Anton 15/1-1898 20/8-1968" då bör väl klockan dateras kring-68? som kanske Anton då fick i 70-års present..
2.jpg

3.jpg

Tyckte den såg ommålad ut i annonsen men nu vet jag inte? Är trycket skarpt och finns det någon swiss-markering?

Tänkte också att jag skulle klargöra lite för de läsare som inte är lika skarpslipade som du. Man vill ju liksom inte framstå som någon som bara pratar rätt ut i luften.

On topic: nä, du har rätt, SKX:en är liksom en egen, tidlös kategori. :)
En gammelpanna får man nog offra en njure eller två för. Och SKX:en! Finns det någon på forumet? Hänger inte med i Paneraitråden känner jag.

Tror inte någon har en gammal men hänger inte i Paneraitråden. Tipsade om en fransk auktion där det gick ett gäng salta gamla. Denna landade på över 100´euro:)

http://www.artcurial.com/en/asp/fullCatalogue.asp?salelot=2527++++++41+&refno=10487412
image.jpg

Det var som faen... Har du öppnat och tittat på urverket? Ropade hem ett ur från det kontoret med, funderar bara på om jag skall åka och hämta den eller ej.
Avvakta, vill du att jag ska åka dit och knäppa fler bilder på klockan du ropade in och skicka?, är det inte ok enligt dig så häver jag köpet på plats...

Tänkte ändå returnera mitt köp där imorgon nämligen...

Tillbaka
Topp