Kristoffintosh
Basic
Minigrisen på nylandad Montal-länk fredagen till ära. Ha en kanondag hörni.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Verkligen! Helt magiskt paket sett som helhet, grymt skick och ser bra ut på din handled ocksåUnderskattad Tissot.
Ladymatic ! Längesedan jag såg en med den betekningen… vilken snygging !En härlig liten nyfyndad omega med charmiga ”Ladymatic” på tavlan.
En mycket charmig detalj verkligen Tack!Ladymatic ! Längesedan jag såg en med den betekningen… vilken snygging !
Inte längre…Lite så. Värd lite mer kärlek i klockvärlden. Relativt billig men ändå lite obekvämt dyr om jag skall vara ärlig.
Har inte upplevt alla DS men denna är en favorit. Hjälpte en kompis köpa just denna ref. Helt otrolig. Ville inte ge ifrån mig den
Jo, relativt. Är väl 1 mkt billigare än suben.Inte längre…
Ladymatic ! Längesedan jag såg en med den betekningen… vilken snygging !
Är det ovanligt tro...?En mycket charmig detalj verkligen Tack!
Kan tyvärr ej svara på om det är ovanligt eller ej.Är det ovanligt tro...?
Köpte en sådan till dottern via KS och @Klockjägaren.......dessutom Türler-märkt!
Tackar, tackar!Kan tyvärr ej svara på om det är ovanligt eller ej.
Väldigt fin omega dottern fick
Kul! Ännu bättre juTackar, tackar!
Hon köpte den dock faktiskt helt själv....och för egna pengar!
Vill bara flika in eftersom jag är väldigt nördig på dam vintage. "Ladymatic" var helt enkelt Omegas beteckning för automatiska damur på 40-50 talet, så det finns till exempel många exempel på klockor som var märkta "Seamaster Ladymatic" t ex beroende på vilken familj klockan tillhörde. Att tillverka automatiska ~20mm damur när automatverk med rotor just började bli industristandard var väldigt tekniskt krävande och svårt; Omega är som jag förstått den som är först ut efter Eterna att tillverka så små automatiska verk själva så jag förstår att det var bra PR för dom att slå på stort för deras tekniska bedrift. Det verkar som att Omega slutade använda namnet Ladymatic någon gång på 60-talet. Tycker också det är lite charmigt namn, lite av sin tid kanske på något sätt men det gör klockorna intressanta som intressant klockhistorisk kuriosa. Tack för mig!Kan tyvärr ej svara på om det är ovanligt eller ej.
Väldigt fin omega dottern fick
Förklarar ju hur det kunde bli en OmegaTackar, tackar!
Hon köpte den dock faktiskt helt själv....och för egna pengar!
Kul med mer info då jag har väldigt dålig koll på just Omega generellt men ännu mindre på just dammodellerna!Vill bara flika in eftersom jag är väldigt nördig på dam vintage. "Ladymatic" var helt enkelt Omegas beteckning för automatiska damur på 40-50 talet, så det finns till exempel många exempel på klockor som var märkta "Seamaster Ladymatic" t ex beroende på vilken familj klockan tillhörde. Att tillverka automatiska ~20mm damur när automatverk med rotor just började bli industristandard var väldigt tekniskt krävande och svårt; Omega är som jag förstått den som är först ut efter Eterna att tillverka så små automatiska verk själva så jag förstår att det var bra PR för dom att slå på stort för deras tekniska bedrift. Det verkar som att Omega slutade använda namnet Ladymatic någon gång på 60-talet. Tycker också det är lite charmigt namn, lite av sin tid kanske på något sätt men det gör klockorna intressanta som intressant klockhistorisk kuriosa. Tack för mig!
Är det ovanligt tro...?
Köpte en sådan till dottern via KS och @Klockjägaren.......dessutom Türler-märkt!
Ettt Türlermärkt ur har en speciel Klang bland gamla klockentusiaster. Sök gärna kring företaget, och man kan se deras vandel.. Superbt, kort sagt !Är det ovanligt tro...?