Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skulle säga att det där är ett "vanligt" mesh, inte ett shark mesh. Shark mesh är väl generellt grövre, och saknar "ändrör" - likt @Hugger69 visar.
Lånad bild
Säljaren nämner att detta är Shark Mesh
Tack för infon. Då hade jag fått det om bakfoten. Hade sett just ett sådant från Zenith benämnt som Shark Mesh, men nu vet jag bättre.What is Milanese watch band? A brief history of Mesh watch band
A brief history of Milanese Mesh band, SHARK Mesh band, Classic Mesh band. Mesh watch bracelets made from stainless steel wires worked into characteristic mesh look that can give either robust or sophisticated look to watches. In terms of durability, mesh watch band is made to withstand a lot.www.strapcode.com
Hygglig sammanfattning.
Öppna då!Glycine , Eugene Meylan
Öppna då!
Fint, ser lovande ut! Har bara en reservdelsklocka här hemma så hade kunnat tänka mig att fynda en som din nya... Charmiga knubbisar!Har precis hämtat den från en sen vistelse hos uris.
Men nu har jag bytt kläder och här är en bild på det nyservade verket
Det blev hastiga bilder dock
En liten rolig grej va att jag knep en ännu bättre idag på Tradera för kaffepengar
Så två Eugene Meylan på en kväll det är alltid Nice
Ja verkligen , gillar dom ocksåFint, ser lovande ut! Har bara en reservdelsklocka här hemma så hade kunnat tänka mig att fynda en som din nya... Charmiga knubbisar!
Köpte för att verket var så tufft. Lite annan boett än dina.Ja verkligen , gillar dom också
Får väl se hur statusen är på den nya , kan väl bli att man behöver leta delar till den också.
Hur ser din Glycine ut ? Nyfiken
Köpte för att verket var så tufft. Lite annan boett än dina.
Close but no Camaro, som vi brukar säga!Ännu en camaroboett.
Vilken micro eller etablerad tillverkare blir först med att ta upp den igen?Close but no Camaro, som vi brukar säga!
Kul att se och boetten bärs mycket större än sina 37 mm!
Tror fortfarande inte på den dateringen. Baserad på när verket konstruerades?BlueMonday med gamlingen i samlingen, hepp!
ENICAR Chronometer från runt 1925 och caliber 8, idag på ett NOS Tropic.
Svar ja!Tror fortfarande inte på den dateringen. Baserad på när verket konstruerades?
Finns redan!Vilken micro eller etablerad tillverkare blir först med att ta upp den igen?
Boetten ser för modern ut. Urverk höll man ju ofta i produktion en längre tid. När slutade man tillverka kalibern?Svar ja!
Vi har kollat med diverse experter och urmakare runt om i Europa och det är väldigt svårt att hitta dokumentationfrån dessa tidigaverk men alla vi frågat uppger 1925-1930 baserat på verket som till 99% är ett Caliber 8, alltså ett av de första egentillverkade verken från Enicar.
Jag har ingen anledning att ifrågasätta dessa personer men 100% säker kan vi inte vara så klart!
Har du andra källor är vi idel öra!