• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Orion "Porsche Design" som tillverkades av Breil som gjorde första generationens PD - de kännetecknas av "Formel 1"-bilen på baklocket och att de är "stainless steel back, de senare ler kända modellerna gjordes av Orfina verkar det som. Enligt min efterforskning just nu så pekar det på att boetten på min dammodell här är exakt samma samt verket möjligtvis samma men tavlans index är tunnare och visarna lite annorlunda än förlagan. Tillräckligt likt för att för 50kr på loppis något jag tänker njuta av som ett riktigt kap för någon som suktat efter en PD ett tag ☺️ dagens tips är således att vill du ha en "äkta" PD för avsevärt mycket billigare pengar kolla in äldre Breil Manta modeller eller håll ögonen öppna för udda märken så som Orion i samma boett; om man snokar tillräckligt hårt kan det trots allt visa sig vara en "riktig" PD!

Hoppas ni alla får en fin vecka! 😄

4D5A96EC-E0D6-4702-9A6C-D41B7C454631.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp