Kristoffintosh
Basic
Vindpinad Doxa AM efter lätt ingrepp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror nog tavlan/visare inte stämmer. Rotade fram en annan SpeedKing, förvisso förgylld, men text/tryck/design osv är redigt.Mycket möjligt. Tyvärr dålig koll på dessa![]()
Tveksam om ens det där är originaltrycket?Tror nog tavlan/visare inte stämmer. Rotade fram en annan SpeedKing, förvisso förgylld, men text/tryck/design osv är redigt.
![]()
Med lupp ser det bra ut. Torrsprickor och repor i plexit plus pissigmobilbild gör inte tavlan rättvisa. Ska ta en bättre bild.Tveksam om ens det där är originaltrycket?
Jag vetefan om bilden blev så mkt bättre. Finkameran nedpackad. Jag kan inte skryta med att ha närstuderat 50-talstavlor från Rolex så skulle nog vilja ha nån till att jämföra med innan jag tar gift på varken det ena eller det andra.Tveksam om ens det där är originaltrycket?
Är index alltid nedpolerade på dessa? Ovanligt att lysmassan inte är mer centrerad mot index.Jag vetefan om bilden blev så mkt bättre. Finkameran nedpackad. Jag kan inte skryta med att ha närstuderat 50-talstavlor från Rolex så skulle nog vilja ha nån till att jämföra med innan jag tar gift på varken det ena eller det andra.![]()
![]()
Sett ett par likadana med index ”kapade/raka” i ytterkant och lumeprick längre ut. Men verkar finnas många varianter. Flera har längre index med lume i yttre delen av index. Generellt inte många som överlevt med värdighet.Är index alltid nedpolerade på dessa? Ovanligt att lysmassan inte är mer centrerad mot index.
Nedpolerade som i helt tillrundade. De är inte applicerade mao? Problemet med lysmassan är att de inte är centrerade mot index. Den lysmassan som är på tavlan dvs. Trycket är inte heller centrerat mot index. Rolex var väldigt duktiga på att centrera index/lysmassa. Sedan har vi ingen radiumbränna?Sett ett par likadana med index ”kapade/raka” i ytterkant och lumeprick längre ut. Men verkar finnas många varianter. Flera har längre index med lume i yttre delen av index. Generellt inte många som överlevt med värdighet.
Denna har legat i morsans smyckeskrin sen sent 70-tal då farsan köpt den i HnK. Pläterad och bortplockad kronhals som inte var en helt ovanlig
mod.
Vet inte om de är applicerade men många med guldindex är faktiskt helt rundade och mjuka i formerna, även de med annan design. Håller med att det ser ut på bilderna som att trycket inte prickar rätt mot lysmassa/index (eller om det är tvärtom).Nedpolerade som i helt tillrundade. De är inte applicerade mao? Problemet med lysmassan är att de inte är centrerade mot index. Den lysmassan som är på tavlan dvs. Trycket är inte heller centrerat mot index. Rolex var väldigt duktiga på att centrera index/lysmassa. Sedan har vi ingen radiumbränna?
Detta ser ut som de äldre vanliga ommålningarna. Men som du nämnde, jag har inte koll på referensen så man får ju kolla dem först ch se om man hittar väl åldrade tavlor med samma tryck. Även se så det inte finns index som inte är fulpolerade.