• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Luftar Camaron idag
20230322_133034.jpg
 

bombadill

Omega
2-Faktor
Berätta mer! Var när hur :)
Inget märkvärdigt egentligen. Mellanstort auktionshus i södra Sverige. Trodde fler skulle vara med och hugga.

Men fin är den. En Damas Marinograf märkt med Kronometer Stockholm. Nästintill obärbar för någon som är van med vintage. 42mm i diametern, 50mm lugtolug och 22mm mellan bandhornen. Men jag ska nog vänja mig. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Inget märkvärdigt egentligen. Mellanstort auktionshus i södra Sverige. Trodde fler skulle vara med och hugga.

Men fin är den. En Damas Marinograf märkt med Kronometer Stockholm. Nästintill obärbar för någon som är van med vintage. 42mm i diametern, 50mm lugtolug och 22mm mellan bandhornen. Men jag ska nog vänja mig. :)
Kul, undgått mig iaf. Då har du känt exemplar nr 3! Ser fin ut, finare än min.
 

bombadill

Omega
2-Faktor
Förutom ett släpspår från timvisaren så är tavlan, vad jag har uppfattat hittills, perfekt. Tydligt blank.

Kul att du också har en. Har sett en innan på IG men tror inte jag sett din. Bild?
 
Senast ändrad:
Topp