Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Efter lite input från bl.a. @Aurum så låter jag boetten behålla sin patina så länge! Ca 90 års patina är ju något extraStor (26x41mm) tank från 20-30-talet med ”exploderande” siffror, röd tolva och silverboett upphämtad på väg till jobbet. Ska få lite puts av både boett och glas ikväll!![]()
Suverän till det mesta!Suveränt skogshuggarur!
![]()
Finns ett mellanting där man kan putsa lite på hörn så den får ett naturligt slitet/blankt utseende. Det är ju egentligen silvers största charm/vinst för mig, Men då skall det ju helst finnas ytmönster eller liknande. Man behöver iaf inte stressa fram något.Efter lite input från bl.a. @Aurum så låter jag boetten behålla sin patina så länge! Ca 90 års patina är ju något extra!
Ja, det gör sig ju bättre när det finns ett mönster som lyfts fram av kontrast mellan putsat och oxiderat. Som på min Vulcain eller Niello-Doxa.Finns ett mellanting där man kan putsa lite på hörn så den får ett naturligt slitet/blankt utseende. Det är ju egentligen silvers största charm/vinst för mig, Men då skall det ju helst finnas ytmönster eller liknande. Man behöver iaf inte stressa fram något.
Wow, så fin! Snygg skjorta ocksåEn automatisk PP Calatrava från 60-talet.
![]()
Snyggt! Min fick-foton blir aldrig så där fina! Mest skrynkligt tyg och dito hud;-)Blått och brunt idag.
![]()
Tack.Snyggt! Min fick-foton blir aldrig så där fina! Mest skrynkligt tyg och dito hud;-)
Den är riktigt trevlig och kul med ett svenskt märke! Vet du vad symbolen ovanför sekundvisare betyder? Cool är den under alla omständigheterTack.
Skrynklig hud är ändå en naturlig del av livet som kommer med åren. Jeans brukar inte vara särskilt skrynkliga.
Vad det gäller armbandsuret gillar jag att det är gammalt(50-tal?) och känns rejält att dra upp(mycket motstånd) men ändå mjukt och jämnt. Bandet har skurits ned en aning av tidigare KS-ägare för att få plats mellan de tjockt tilltagna bandhornen. Min enda trehandsmanuella med subsekund gör den lite unik för mig. Den är även riktigt tyst vilket jag uppskattar. Patinan på boetten ger den karaktär och gör att jag gärna använder den till vardags.
Även de utbytta visarna samt det blygsamma priset gör att den känns som en bra bruksvintageval. Nu blev det någon slags minirecension. Ursäkta för "off-topic"
![]()
Ja jag gillar den verkligen. Visste inte ens att den var svensk förens du skrev.Den är riktigt trevlig och kul med ett svenskt märke! Vet du vad symbolen ovanför sekundvisare betyder? Cool är den under alla omständigheter![]()