Nu är’en här!Grym! Med lite tur har jag en snart hos mig![]()
Edit: IW3734
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu är’en här!Grym! Med lite tur har jag en snart hos mig![]()
Gul-oxiderat rosa guld?
Ingen aning om vad du syftar på.Gul-oxiderat rosa guld?
Visare och index såg lite rosa ut medan boetten såg mer gul ut. Rosa guld oxiderat och blir gult med tiden. Blivit förvånad vid polering ett par ggr. Men generellt sett är det ju så att rosa index inte kombinerades med gula boetter. Då kan det vara värt att polera lätt om man gillar rosa.Ingen aning om vad du syftar på.![]()
Solljuset gör den gulare också. Här i tunnelbanan så ser den klart rödare ut.Visare och index såg lite rosa ut medan boetten såg mer gul ut. Rosa guld oxiderat och blir gult med tiden. Blivit förvånad vid polering ett par ggr. Men generellt sett är det ju så att rosa index inte kombinerades med gula boetter. Då kan det vara värt att polera lätt om man gillar rosa.
Är nog klart mer rosa under oxiden ska du se. Har för mig att vissa Pateks rosa ur har sett väldigt rosa ut? Men beror säkert på tillverkare, polering och bildfusk.Solljuset gör den gulare också. Här i tunnelbanan så ser den klart rödare ut.
![]()
Kanske. Bredvid gulguld så är denna klart mörkare. Som du ser så är den knappast polerad.Är nog klart mer rosa under oxiden ska du se. Har för mig att vissa Pateks rosa ur har sett väldigt rosa ut? Men beror säkert på tillverkare, polering och bildfusk.
Går inte att avgöra utan fler bilder och referenser. Men får du tillfälle kan du se om den är mer rosa innanför boettlocket tex.Kanske. Bredvid gulguld så är denna klart mörkare. Som du ser så är den knappast polerad.
Du får helt enkelt ta mig på mitt ord.Går inte att avgöra utan fler bilder och referenser. Men får du tillfälle kan du se om den är mer rosa innanför boettlocket tex.
Ser väldigt fin ut, hade inte klagat på det skicket. Men opolerat är tufft att påstå på en 50? tals-klocka.Du får helt enkelt ta mig på mitt ord.![]()
Fin! Vad är det för ref?
2508rFin! Vad är det för ref?
Man kan iaf få en god idé. Sedan får man leva i ovisshet om man inte vågar bestämma sig.Ser väldigt fin ut, hade inte klagat på det skicket. Men opolerat är tufft att påstå på en 50? tals-klocka.
Gult --> rosa guld :
Fredagsnöje, klock-spekulation/fix
Semestern tog slut, var länge sedan jag köpte något smutsigt/gammalt/slitet så det var dags! Såg en lite ledsen på Sefinapanten så det var läge att köra. Eska har ju gjort något av de vackraste klockorna med sina cloisonne-tavlor så det finns potential. Har även en liknande sedan tidigare...klocksnack.se
Fantastisk helhet! Sandviken-stål i boetten också?Perfecta semi-glossy "gilt" på svensk stållänk
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Den där är precis i min smak!
Tavlan kunde ju varit bättre , men har man passerat nästan 100 år så är det väl ok ändå typDen där är precis i min smak!
Mycket hellre det än en renoverad tavlaTavlan kunde ju varit bättre , men har man passerat nästan 100 år så är det väl ok ändå typ![]()
Ja verkligen , håller med dig till fullo !Mycket hellre det än en renoverad tavla![]()
TackFantastisk helhet! Sandviken-stål i boetten också?