• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Grym! Med lite tur har jag en snart hos mig☺️
Nu är’en här!
8351A4E9-6AE0-4662-AAB5-B17E7FD060C9.jpeg

Edit: IW3734

Senast ändrad:
Ingen aning om vad du syftar på. :)
Visare och index såg lite rosa ut medan boetten såg mer gul ut. Rosa guld oxiderat och blir gult med tiden. Blivit förvånad vid polering ett par ggr. Men generellt sett är det ju så att rosa index inte kombinerades med gula boetter. Då kan det vara värt att polera lätt om man gillar rosa.

Visare och index såg lite rosa ut medan boetten såg mer gul ut. Rosa guld oxiderat och blir gult med tiden. Blivit förvånad vid polering ett par ggr. Men generellt sett är det ju så att rosa index inte kombinerades med gula boetter. Då kan det vara värt att polera lätt om man gillar rosa.
Solljuset gör den gulare också. Här i tunnelbanan så ser den klart rödare ut.

IMG_4731.jpeg

Solljuset gör den gulare också. Här i tunnelbanan så ser den klart rödare ut.

IMG_4731.jpeg
Är nog klart mer rosa under oxiden ska du se. Har för mig att vissa Pateks rosa ur har sett väldigt rosa ut? Men beror säkert på tillverkare, polering och bildfusk.

Har haft klockor som gått från helt gula till klart rosa.

Du får helt enkelt ta mig på mitt ord. :)
Ser väldigt fin ut, hade inte klagat på det skicket. Men opolerat är tufft att påstå på en 50? tals-klocka.

Gult --> rosa guld :

Ser väldigt fin ut, hade inte klagat på det skicket. Men opolerat är tufft att påstå på en 50? tals-klocka.

Gult --> rosa guld :
Man kan iaf få en god idé. Sedan får man leva i ovisshet om man inte vågar bestämma sig. :)

Vissa detaljer blir snabbt synliga om någon varit på den. Jag känner dock inte jättebehov av att övertala någon. Det hade inte hållit mig vaken på nätterna om den var buffad någon gång.

IMG_4750.jpeg
IMG_4743.jpeg

Tillbaka
Topp