Chambre Noire
Silver
Ganska bra lume för en vintage... Håller inte så länge, men när den lyser då lyser det starkt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men tavlan är inte original väl? Lite otydlig bild iofs..Dagens andra vintage på armen. 6309-7040 från Seiko
![]()
Har en likadan länk hemma sen ett par år tillbaka - dessvärre ingen aning om ursprung. Väldigt god kvalité tycker jag dock!DS från -64 idag. BoR-länk av okänt ursprung med fin logga på spännet. Nån som känner igen loggan?![]()
![]()
Jumbo från runt ’43![]()
Tack! Ja den är riktigt gubbig, har funderat på att få länken kortad något då den snurrar som en karusell runt handleden. Men, äh...Fortfarande Klocksnacks i särklass bästa guld/gubb - kombo, i min mening.
Snyggt med den vita tachymetre skalan, bryter av snyggare än på originalet faktiskt kan jag tyckaSnål-CASD på rik-oyster.
![]()
Jo, denna variant är en av de bättre kan jag tycka. Fanns ju en likadan med Croton på tavlan. Detta verkar vara en ref 107 från 1968 på knappa 38 mm. Använts oförtjänt lite då lysmassan är ful i minutvisaren och fjädern är bruten så den går bara i någon timme.Snyggt med den vita tachymetre skalan, bryter av snyggare än på originalet faktiskt kan jag tycka
Ja det verkar finnas en exakt likadan konfiguration från Croton:Jo, denna variant är en av de bättre kan jag tycka. Fanns ju en likadan med Croton på tavlan. Detta verkar vara en ref 107 från 1968 på knappa 38 mm. Använts oförtjänt lite då lysmassan är ful i timvisaren och fjädern är bruten så den går bara i någon timme.
Yes, är exakt samma klocka med alla märkningar med ref 107 samt Croton på boett och verk.Ja det verkar finnas en exakt likadan konfiguration från Croton:
![]()
Missat de med Le Marc på tavlan tidigare, kan du någon historia om dem? Fortfarande tillverkade av Nivada?
Har oxå en sån länk från bukten, nytillverkad skulle jag tro men inget fel på kvallen för det. Du behöver vända på 2 av riskornen vid ändlänkarnaDS från -64 idag. BoR-länk av okänt ursprung med fin logga på spännet. Nån som känner igen loggan?![]()
![]()
Nyss uthämtat. Vad tycks?Vad sägs om senaste tillskottet med 60-tals vintage bauhaus/max bill design?
![]()
![]()
![]()
![]()