• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

IMG20230523134509.jpg

Ganska bra lume för en vintage... Håller inte så länge, men när den lyser då lyser det starkt! :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Snyggt med den vita tachymetre skalan, bryter av snyggare än på originalet faktiskt kan jag tycka
Jo, denna variant är en av de bättre kan jag tycka. Fanns ju en likadan med Croton på tavlan. Detta verkar vara en ref 107 från 1968 på knappa 38 mm. Använts oförtjänt lite då lysmassan är ful i minutvisaren och fjädern är bruten så den går bara i någon timme.
 
Senast ändrad:

hejsam

Patek
2-Faktor
Jo, denna variant är en av de bättre kan jag tycka. Fanns ju en likadan med Croton på tavlan. Detta verkar vara en ref 107 från 1968 på knappa 38 mm. Använts oförtjänt lite då lysmassan är ful i timvisaren och fjädern är bruten så den går bara i någon timme.
Ja det verkar finnas en exakt likadan konfiguration från Croton:
ec0749_310c9b1c00f44316b6ce413b26a2e4de~mv2_d_3146_3146_s_4_2.jpg

Missat de med Le Marc på tavlan tidigare, kan du någon historia om dem? Fortfarande tillverkade av Nivada?

Edit: hittade förresten en bra sida själv nu med fler lokala märkta tavlor: https://chronopedia.club/Croton_Nivada_Grenchen_Chronomaster#Other_Branded_Versions
 
Topp