• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

andskand

Cartier
20230917_110704.jpg
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Funderar på om jag ska slå till på en gammal guldpläterad Omega Seamaster! Tror det är en cal 562 från 60-70-talet. Hade varit kul att vara med något mer klassiskt på kontoret! Dock osäker på storleken då jag är van vid 40mm. 😅

IMG_7609.jpeg
Är den pläterad nu? Var det inte guld i någon annan tråd nyss? Har dålig koll på priser på gamla Omega men är den pläterad känns det spontant svindyrt. Dessutom, vad är det för urmakare som lämnar visarna i det där skicket? Det ligger nära till hands att värdera den servicen till 0 kr.
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Är den pläterad nu? Var det inte guld i någon annan tråd nyss? Har dålig koll på priser på gamla Omega men är den pläterad känns det spontant svindyrt. Dessutom, vad är det för urmakare som lämnar visarna i det där skicket? Det ligger nära till hands att värdera den servicen till 0 kr.
Vaket av dig! Redigerade det tidigare inlägget. Pläterad är den och inget annat. Tack för input, ett nytt träsk jag hamnat i som jag har dålig insikt i.
 

240snusit

Panerai
Citizens Ana-Digi klockor (viktig skillnad från "Digi-Ana" som har ett helt annat utförande) är riktigt underskattade tycker jag; dessa var första klockan som erbjöd sync mellan de två modulerna och båda är graderade till +/-10s per månad, vilket gör dom till sjukt mycket klocka för pengarna. Själv tokdiggar jag att gå runt med kronograf-läget på displayen, känns lite sportigare då. Hoppas ni alla får en fin vecka! ✌️
9E1A2254-205C-4DF0-A9C7-08B635F799ED.jpeg
 
Topp