• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

IMG_3366.jpeg
 
Bra fråga! Skrivstils-logan använde de nog mest på 30-talet skulle jag tro, men de använde även den som finns på t ex WW2-klockorna, ATP och dessa började tillverkas -39, ungefär. Så troligen användes de olika loggorna parallellt. Här en ebel-tråd med där det finns lite annonser att botanisera i, https://www.watchuseek.com/threads/why-does-nobody-ever-talk-about-ebel.3834378/page-105

1950 började de använda kissing E. - https://www.ebel.com/us/en/milestones-1950.html och på -60talet (vill jag minnas att det var) började de använda det typsnitt de fortfarande har.
Jag fick faktiskt svar, men inget som tillför något nytt. Men man får vara glad för det lilla.

We did research in our archives about your watch. Unfortunately we couldn’t find any information about it. We also checked with our product development team if they have anything stored. They didn’t find anything neither and assume that the watch dates of the 1930-1940’s.

Best regards and have a nice day.
Customer Care

MGI Luxury Group Sàrl, Switzerland
 
Jag fick faktiskt svar, men inget som tillför något nytt. Men man får vara glad för det lilla.

We did research in our archives about your watch. Unfortunately we couldn’t find any information about it. We also checked with our product development team if they have anything stored. They didn’t find anything neither and assume that the watch dates of the 1930-1940’s.

Best regards and have a nice day.
Customer Care

MGI Luxury Group Sàrl, Switzerland
Men ett svar ändå, bara en sån sak! :)
 
Tillbaka
Topp